♥Humblebie™Emilie08 og Leah09♥ Skrevet 13. oktober 2009 #1 Skrevet 13. oktober 2009 endelig er kattepusene født og jenta mi får pus i begynnelsen av desember ) gleeeder seg, ikje akuratt at hun skjønner så veldig mye, hehe.. er 19mnd ) Men hva er egentlig best.. hunn eller hann katt?? skal sterilisere den uansett, men han vel egentlig lyst på hunnkatt, di blir vel ikke så store eller??
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 13. oktober 2009 #2 Skrevet 13. oktober 2009 Nå når vi først har hatt sterilisert hunnkatt vil jeg aldri mer ha noe annet... Mye reking og pisselukt da vi hadde usterilisert som bare fikk ppiller, men hun vi har nå, som vi har sterilisert, er en drøm. Så og si ingen andre katter her (kommer vel kanskje èn innimellom, men ikke noe markering og hyling) og hun er en drøm å ha med å gjøre (hjelper jo litt at hun har "riktig" personlighet for vår familie og er oppvokst med eldsta også)...
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 13. oktober 2009 #3 Skrevet 13. oktober 2009 Ang størrelse så er hun nå i en alder av 4,5 år større enn hannkatten vi hadde tidligere (men han ble dessverre ikke eldre enn 2 år) så hun er forholdsvis stor nå, selv om hun var veldig liten og nett til å begynne med. Det har vel litt med gener å gjøre også...
Gjest Skrevet 13. oktober 2009 #4 Skrevet 13. oktober 2009 Jeg har en hannkatt som snart blir 5år. Han er kastrert og veldig hjemmekjær. Han er liten til å være hannkatt (var minste ungen i kullet) og er en utrolig snill og morsom katt. Har ingen erfaring med hunnkatt så jeg skal ikke si at hannkatter er best. Men jeg er veldig fornøyd med min katt:)!
FruSkurk&BandittBarna Skrevet 13. oktober 2009 #5 Skrevet 13. oktober 2009 Den gjennomsnittlige hunkatten er mindre enn den gjennomsnittlige hankatten. Men så spørs det hvilke gener katten har, så vanskelig å vite på huskatter med tvilsomt opphav. Dyrere å sterelisere en hunkatt enn en hankatt. Ellers kommer det vel mer an på kattens personlighet enn kattens kjønn når de er sterelisert. Arti med kattunge da, blir nesten litt sjalu her. Kos dere med nøstet uansett hva dere velger.
Gjest Skrevet 13. oktober 2009 #6 Skrevet 13. oktober 2009 Jeg vet ærlig talt ikke hva som er best jeg..Har hatt bare hunnkatter som har vært voksne (hadde en hannkatt en gang,men den ble dessverre ikke så mange mnd gammel før den forsvant,ble sikkert påkjørt eller noe..).Nå har vi 2 katter,1 hunnkattunge på akurat 6 mnd og moren hennes på 2 år.Kattungen er kjempesnill og god,håper det varer lenge,for moren hennes er ingen drøm akurat! Skikkelig sur og grebbete! Før hun fikk kattunger var hun helt gal.Når hun ikke fikk ut kunne hun plutselig angripe oss og sette klørne i oss,stod ofte bak et hjørne.Da gikk hun på p-piller,før vi sluttet,da ble hun litt roligere. så fikk hun ungene da,og en god stund,helt til ungene ble ca 3 mnd kansje var hun i godt humør.Men da de ble 3 mnd + ble hun sur igjen.Lei av kattungene og freser på dem,og kan også angipe oss og klore.Sjelden vi løfter henne og prøve å kose med henne.jeg er så lei den sutringen hennes,og funderer veldig på å sterilisere henne,skulle gjort det for 2 mnd siden men greier ikke få ut fingeren! Håper inderlig hun blir i bedre humør da! kattene blir jo roligere da,så håper virkelig det gjelder henne også! Har gitt bort den andre kattungen,svigermor har fått den! kattemor fikk heldigvis bare 2 kattunger,egentlig 3(hannkatt den 3) men den døde bare 1 døgn gammel.Ble født med navlebrokk.
Gjest Skrevet 13. oktober 2009 #7 Skrevet 13. oktober 2009 Ang størrelsen..Kattemor er en normalt stor katt.Men stor forskjell på de 2 kattungene,den vi har selv er mye mindre enn den svigermor fikk,den har nok arvet morens størrelse:). Kattungen som min svigermor fikk er også skikkelig snill og god.Det er så morsomt,når vi kommer dit så hilser hun "mjau",og svarer oss når vi snakker til den.Hehe..og forstår godt hva vi sier:).Gå og se på fuglene,sier vi til henne.Og da hopper hun oppi vinduet og ser ned på fuglene som spiser på brettet:).Tror ikke hun har arvet morens personlighet nei:)
Trollemor75 Skrevet 13. oktober 2009 #8 Skrevet 13. oktober 2009 Det er dyrere å sterilisere en hunnkatt, og operasjonen er mer omfattende. Jeg har lest at hunnkatter skal være mindre kosete enn kastrerte hannkatter, men basert på den ene hunnkatten jeg har hatt, stemmer det ikke. Alle katter har sin egen personlighet, uansett kjønn. Er selv eier av den mest klengete eldgamle hannkatten i verden. Størrelsen blir veldig avhengig av gener, men i ett bestemt kull med kattunger, burde jentene bli mindre enn hannene. Men ikke nødvendigvis mye mindre, uklart om forskjellen er nok til å spille en rolle. Hunnkatten jeg hadde var blant de større kattene jeg har hatt, men de var alle fra forkjellige kull og foreldre.
Gjest Skrevet 13. oktober 2009 #9 Skrevet 13. oktober 2009 Det er jo en smaksak. Men hunkatter er ofte lekne lengre enn hankatter og det er jo artig for barna :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå