Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

De siste dagene har hun forandret seg slik.

I den negative retningen.

Men det virker ikke helst osm hun egentlig tester grensene heller, som jo trass er?

"neie, mamma" og "joe, mamma" er omtrent alt hun har sagt de dagene her.

I motsatt følge av hva jeg vil.

Nå når jeg skulle legge henne la hun seg ned, sparket rundt seg og "ropte" "neie mamma".

Måtte bære henne gråtende med gnikkende øyne til sengs. "neie mamma" sa hun når jeg sa "natta". Hun pleier vanligvis å svare med "natta" hun også :P

Hun har nettopp fylt to år, trodde det ikke kom på en stund enda jeg :/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å joda, 2 åringer kan trasse:-) Men jeg tror fjortiser er verre;-D

Skrevet

Finnes det 2-åringer som ikke trasser.....

Velkommen til trassalderen :o)

Skrevet

Med første begynte trassen før hun var to og hun holder på enda. 4 år nå, men kan ha gode perioder også der det ikke er trass hele tiden.

Skrevet

Hehe.....2 åringer er gode på å trasse, året mellom 2 og 3 år var et mareritt med eldste. Nå er hun 11,5 år, og trasser tidvis enda, men på en annen måte. Kan vel trasse litt jeg også, når jeg setter den siden til. ;o)

Skrevet

Hun har kanskje trasset litt før også.....

På den måten at når vi har sagt nå må du komme så har hun løpt avgårde.

Men nå virker det som at hun har blitt klar over at hun har en helt egen vilje og at hun kan jobbe for å få den. *sukk*

Det gjelder vell å holde tunga beint i munnen framover nå!

Skrevet

Oh yeah....

Hjemme hos oss slåes det, spyttes det (men han kan det heldigvis ikke særlig enda, blir bare sikkel ut av det), ropes det, kaster seg ned på gulevet og kaster absolutt alt han får tak i veggimellom.....Om han så vidt greier og løfte det, så greire han og kaste det alikevel....

AHh, kjenner jeg blir irritert bare ved tanken :o)

Skrevet

Her har guttene begynt før de var 1 år, så synes ikke 2 år er tidlig, heller litt sent ;-)

Skrevet

minsten min begynte tett etter han ble 1 år han...Hiver seg i gulvet og vræler, hehe..

Skrevet

Her har vi en 1 åring som trasser. Skal ikke sitte i vogna. Men roer seg etter 1 minutt.. Skal ikke bytte bleie, skal egentlig ingenting. Bare gjøre alt som ikke er lov =P Hehe.

Vet at det er trass, da hun rett og slett kaster seg bakover, med bakhodet i gulvet når hun ikke får det som det vil.. Eller bare legger seg ned, ruller fram og tilbake og liksom gråter=P

Det er jo lov å prøve seg! Her går det som regel etter vår pipe, men noen ganger orker jeg rett og slett ikke og bærer henne framfor å sette henne i vogna...

Skrevet

I TILLEGG så skal han gjøre alt selv..Også klarer han ikke noe av det..Bl.a trille handlevogna på butikken,- og ikke tale om at han skal ha av de små..... Han skal knytte sko selv, kneppe knapper, tørke seg på do, tømme drikke oppi glass..JA absolutt alt...SOm IKKE går, eller som det garantert blir MYE søl av.....

Støvsuge, vakse gulv er andre gjøremål han mener han kan,- samt skjære brød og spise med kniv og gaffel.....Og blir råforbanna om han ikke får lage middag,- det vil si nesten hver dag.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...