fjollefrua Skrevet 13. oktober 2009 #1 Skrevet 13. oktober 2009 forskjellen på å få barn sent i 2010 kontra tidlig i 2011 utgjorde en forskjell på over 4500 kroner i mnd i hva du kom til å få utbetalt i foreldrepenger?????
It's all about me Skrevet 13. oktober 2009 #2 Skrevet 13. oktober 2009 Da hadde jeg hatt ubeskyttet sex når jeg var klar for neste og tatt resten som det kommer. 4500,- hadde kommet godt med, men det hadde ikke styrt alt. Jeg vil ha minst mulig avstand mellom mine, og for meg er det viktigere. Har nok tapt mange tusen på akkurat det, men pytt pytt.
Mille** Skrevet 13. oktober 2009 #3 Skrevet 13. oktober 2009 Fått barn når det passet best, samlet sett.
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 13. oktober 2009 #4 Skrevet 13. oktober 2009 Hvis jeg uansett skulle hatt et barn til hadde jeg håpet at spiren satt på det tidspunktet som gav meg best uttelling når det gjaldt foreldrepenger. Selvsagt, hehe, noen få mnd til eller fra betyr ikke så mye. Men sånn som kroppen min (ikke) funker så hadde det nok bare blitt med håpet - brukte altfor lang tid på å lage sistemann her...
fjollefrua Skrevet 13. oktober 2009 Forfatter #5 Skrevet 13. oktober 2009 Greia er at vi tenkte å ha 3år mellom, men første er født i mars. Så hadde jo tenkt til å ta ut spiralen i februar eller noe.. Men hvis det tar litt tid da før det fester seg noe så blir det 2011 barn og 3 år mellom. Men tarjegut nå før nyttår så kan det jo hende det blir 2010 barn og 4500 mer i kassa... Er det SÅ stor forskjell på 2 1/2 år istedenfor 3 år mellom da?
Gjest Skrevet 13. oktober 2009 #6 Skrevet 13. oktober 2009 Jeg hadde tatt den ut med det samme :-) Dere er tydeligvis klar for et barn til uansett, og om det er 2 1/2 år eller 3 år i mellom tror jeg har veldig liten betydning. Så jeg hadde tatt ut spiralen før nyttår, hatt 2 1/2 år imellom og 4500 mer å rutte med.
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 13. oktober 2009 #7 Skrevet 13. oktober 2009 Hvis eg skulle ha nokon inflytelse på når ungen skulle bli født så hadde eg gått for tidlig 2011, av den grunn at det er så "kjedelig"å vera født seint på året.
fjollefrua Skrevet 13. oktober 2009 Forfatter #8 Skrevet 13. oktober 2009 jeg også tenkte at det er litt kjipt å være født sent på året, men har det virkelig noe å si??? Jeg er født i september, og det er jo i og for seg helt greit... Det eneste som er kjipt er jo når man blir 18-20 og skal ut å feste og resten av kameratene kommer inn på utestedene utenom deg... Kan skjønne at det er stor forskjell på de i samme klasse hvor noen er født i januar og noeni november, men når de kommer på ungdomsskolen så er man stort sett kommet like langt i utviklingen uansett... Er vel kanskje bare de første årene på barneskolen???!!!! Eller?
lille sprelle Skrevet 13. oktober 2009 #9 Skrevet 13. oktober 2009 kan man bestille barn til et bestemt tidspunkt? Jeg for min del var glad for at vi fikk ett og at vi overlevde!
fjollefrua Skrevet 13. oktober 2009 Forfatter #10 Skrevet 13. oktober 2009 er ikke det som er spørsmålet da... Jeg tar det selvfølgelig ikke som en selvfølge at vi blir gravide med engang... Er jo derfor noe av spørsmålet er om spiralen bør tas ut nå slik at sjangsen for å få 2010 barn er større enn om at jeg tar ut spiralen i februar og bruker 1 år på å bli gravide.... og da at muligheten for å få barn sent i 2011...
Minnie Mom Skrevet 13. oktober 2009 #11 Skrevet 13. oktober 2009 Nå har vi blitt gravide på 1 pp med begge to så jeg er kanskje ikke helt objektiv her siden vi har fått barna så lett.. Men jeg tror jeg hadde ventet til du var sikker på at det ble 2011 barn. 4500 kr i mnd er mye penger når man skal forsørge to barn.
fjollefrua Skrevet 13. oktober 2009 Forfatter #12 Skrevet 13. oktober 2009 ja men hvis jeg får 2011 barn så er det 4500 MINDRE i mnd... Er jo det som er greia
Minnie Mom Skrevet 13. oktober 2009 #13 Skrevet 13. oktober 2009 Misforsto jeg da. Jeg ville ha tatt den ut så det ble et 2010 barn da. Har selv 2 år & 4 mnd mellom våre, synes det er kjempefint!! ) Når man har spiral / annen prevensjon har vi jo den muligheten til å planlegge når vi ønsker oss barn, så da kan man jo ta hensyn til økonomien. Og 2,5 år mellom barna er jo flott da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå