strikkemor til 2... Skrevet 13. oktober 2009 #1 Skrevet 13. oktober 2009 hei! har mine mistanker om underlivssopp. leste litt på nettet her, hvor det sto at man måtte kontakte legen ved graviditet, for å få dette bekreftet! ringte legen, som ikke hadde noe ledig før neste gang jeg skal på kontroll, og dama i telefonen kunne ikke hjelpe meg stort! er det noen som vet om det er dumt å bruke canesten salven, uten å ha fått bekreftelse fra legen! legen skulle ringe hvis han hadde tid! er det forresten noen som vet hvordan de finner ut at det er sopp!? jeg spurte om det holdt med en urin prøve, men hun ville jeg skulle vente til legen ringte! men hvis ikke han ringer idag, må jeg vente til i morgen!
sjøsamen Skrevet 13. oktober 2009 #2 Skrevet 13. oktober 2009 jeg har vært plaget med sopp under 75% av svangerskapet... bruk canesten både disse pillesakene og salven er trygt å bruke. De finner ut at det er sopp ved en GU og ved å sende inn en prøve. Men om det klør er ubehagelig og litt sånn klumpete utflod så er det garantert det. God bedring.
liten gutt & spire Skrevet 13. oktober 2009 #3 Skrevet 13. oktober 2009 Man kan bruke Canasten, - det eneste man får beskjed om (og som står i pakningsvedelgget) er at man ikke skal bruke den dingsen til å føre inn tabletter med. Dytt bare med finger i steden. Har vært seriøst plaget dette svangerskapet (har aldri hatt det før så jeg har merket det), aldri blitt helt kvitt det, men holder det i "sjakk" med canasten, og på skikkelig ille dager bruker jeg Daktacort, som og er reseptfritt (står mot kløende fortsopp). Inneholder kortison, men legen sa at det ikke var noe problem.
Mamma Mim Skrevet 13. oktober 2009 #4 Skrevet 13. oktober 2009 Fikk annbefalt Peraryl 150 mg fra legen min sist jeg var der. Har vært mye plaget med sopp dette svangerskapet og klarte ikke holde soppen i sjakk med bare bruk av canesten krem. Dagen etter var jeg bedre foresten, sårheten og kløen forsvant umiddelbart
mie86 Skrevet 13. oktober 2009 #5 Skrevet 13. oktober 2009 jeg er også en av de som er konstant plaget med dette under graviditeten, og min erfaring er at Pevaryl 150 mg er det som funker for min del, har prøvd canesten, men har etter de kurene følt at jeg er blitt verre.. men hvertfall pevaryl kan en få som en vagitorie på 150mg, eller tre vagitorier delt på 150mg. Jeg anbefaler den som er delt på tre:)
b77h Skrevet 13. oktober 2009 #6 Skrevet 13. oktober 2009 sopp i kroppen lever på (og elsker) sukker og produkter med gjær. Så det beste du kan gjøre er å kutte det ut en periode. Og ting som kanel, hvitløk og peppermynte (eks tørket som du kan lage te av) er soppdrepende. få mye i deg av det ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå