Gå til innhold

Yrkesrettet attføring og gravid??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet noe om hvordan det blir med en eventuelt permisjonspenger hvis man går på ytrkesrettet attføring når man er gravid??

Jeg har det selv, og vil ikke sette i gang med noe før jeg vet noe om dette. Noen som har noen info?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er i samme situasjon. Tror jeg har funnet ut at man kan få perm fra attføringspengene/tiltaket, og få fødselsstipend fra lånekassen det året man er i svangerskapsperm.

Men er ikke sikker. Ønsker så inderlig å få et barn til før jeg er ferdig på høyskole om 3 år..

Skrevet

Du tjener ikke opp rett til permisjonspenger når du er på attføring. Du må ha jobbet minst 6 mnd av de siste 10 før første permisjonsdag. De regner 3 uker fra før termin. Men du har rett til engangsstønad.

Skrevet

attføringspenger gir per dags dato ikke krav på permisjonspenger, men du har krav på engangsstønad.

Skrevet

Det er ikke bare jobbing som gjør at man har rett til permisjonspenger.

Jeg mistet jobben tidlig i svangerskapet og vil da ikke ha jobbet 6 av 10 mnd, men arbeidsledighetstrygd teller som jobb i denne sammenhengen.

det er også en del andre ting som teller som rett til permisjonspenger, men husker ikke om attføring teller inn her :-)

Skrevet

Men hvis man går skole, har man vel rett på fødselsstipend fra lånekassen??

Skrevet

Ser de har økt engangstønaden til 35 tusen og noe. For fire år siden fikk jeg 28 tusen, men uansett. Det er ikke akkurat mye penger, men da får man attføringa i tilleg da eller?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...