Gå til innhold

Gratulerer til alle kontantstøttemottakere med barn over 2 år!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere mister ikke kontantstøtten likevel! :D

Ordningen opprettholdes akkurat slik den er i dag, med samme beløp og stønadsperiode.

Supert!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fortsatt statslønn til husmødre, jaja. Norge er et NISSELAND!

Skrevet

He he, er det noen som er missunnelige her? ;)

Skrevet

Misunnelig?? Ehh, nei... Kunne godt snyltet på staten jeg også, men det gjør jeg ikke. Jeg velger å tjene mine egne penger.

Skrevet

Mens andre velger begge deler!

Skrevet

hvordan kan man velge begge deler?

jobbe sent/natt og hjemme med småen på dagen?

Skrevet

Tja, alternativet mitt er å ikke jobbe hjemmefra, gå ut i en "ordentlog" jobb og bli fullt sykemeldt, sånn at staten må betale sykepenger av en langt høyere lønn enn det lille jeg klarer å tjene når jeg jobber hjemmefra som småbarnsmor med halv kontantstøtte og gravid med ekstremkvalme.

Hvilken av delene vil du helst dekke for meg?

Skrevet

Det er vel ikke akkurat det som er poenget med kontantstøtten?

Slikt lureri er nok et poeng til at den burde fjernes!

Skrevet

Lureri?

Er det lureri å ha barnet i barnehagen 50% og motta kontantstøtte for resten av tida?

Jeg er i stand til å jobbe litt hjemmefra noen få timer i uka, men å gå ut i den jobben jeg hadde før(har sagt opp) klarer jeg ikke i den tilstanden jeg er, så da hadde jeg måttet være sykemeldt.

Nå jobber jeg litt og betaler skatt til samfunnet, så jeg bidrar til min egen halve kontantstøtte.

Skrevet

Det er slett ikke lureri når jeg tar permisjon fra stillingen min og i stedet tar meg et års vikariat på natt, for å kunne være hjemme med ungene på dagtid. Da er det faktisk jeg som betaler skatt til felleskapet OG er hjemme og tar meg av ungene mine! Dere må drite og dra når dere sier at jeg da ikke skal ha rett til å få kontantstøtten! Hvis kravet er at man er hjemme og selv tar seg av barna, skal det søren ikke ha noe å si om man jobber når mann og barn ellers sover!

Skrevet

hahaha, husmødre er så jævla sensitive og hissige

Skrevet

Og de som ikke klarer samme bragden er så bitre.

Skrevet

Husmor? Med full jobb OG hjemme med ungene på dagtid?

Da er jeg i så fall MYE BEDRE enn deg, annie 11:55, som overlater ungene dine til noen andre i den tiden de er våkne!

Skrevet

Huff, det er fælt at far er hjemme med barna. Huff og huff!!

Skrevet

Eller skal vi si alle Tårfridene der ute som blir helt svett av sine egne unger når de begynner å ta seg fram og murer seg bak en samfunnsfellesskapssoldaritet når de duknakket kommer til kort hjemme og tusler ut i lettelse på jobb.

Skrevet

Hadde ikke Tårnfrid jobbet og betalt skatt så hadde det ikke blitt noen penger på deg da, lille venn

Skrevet

Nei, for alle som mottar kontantstøtte er late alenemødre og har ikke barnefedre som jobber og tjener penger.

Skrevet

Far jobber og sliter ja slik at mor kan surre rundt hjemme. Far betaler skatt han ja, mens mor baker kaker og ser formiddagstv.

Jeg beundrer far som holder ut med en kone som ikke gidder å bidra til samfunnet. Hadde jeg vært far hadde jeg dratt for lenge siden og hadde jeg hatt døtre så hadde jeg tatt dem med meg slik at de kunne vokse opp til å bli selvstendige mennesker og ikke slaver av hus og hjem. Sønnene hadde også blitt med slik at de ikke vokste opp i den tro at kvinner skal være hjemme, lage mat og passe barn.

Skrevet

synes det er flott med foreldre som velger å ha litt mer tid sammen med barna sine! Jeg opplever at omsorg blir sterkt underprioritert og nedvurdert blandt ola normann. Stå på dere damer som vil ha mer tid med barna deres. det er trist når ungene ser foreldrene sine to-fire timer per dag, fordi de er i barnehage til 4-5 og legger seg i åtte tida. Er det kommunen som skal stå for hele oppdragelsen?

Skrevet

Og alle hjerter gleder seg! Ha en fin dag:-)

Skrevet

HURRA for kontantstøtten:)

Og ÆDDA-BÆDDA til de bitre kjerringene som er misunnelige!

Skrevet

Hallo? Er det noen hjemme? (banker på hodet til noen av de anonyme her inne)

Spiller vel ingen rolle for fellesskapet om mor har barna i barnehage eller mottar kontantstøtte. Tror dere at vi med barn i barnehage ikke sitter igjen med noe? En stor del av skattepengene våre går nemlig til barnehager.

Alle får sin del av kaka, så bare slapp av!

Jeg synes det er flott at vi har valgfrihet. At kontantstøtten åpner opp for andre muligheter. Som f.eks å være hjemme med barna.

Du kan jo se på det som at hun er sin egen barnehage. For å være hjemme med barna er jo ikke det samme som å sitte på ræva hele dagen. De jeg kjenner som er hjemmeværende er veldig aktive mødre som finner på ting med barna og tar de med i åpen barnehage o.l.

Spiller det noen rolle om staten gir "lønn" til mor for å være hjemme med barna enn om de gir lønn til ansatte i en barnehage for å passe barna hennes? Skjerp dere da!

Skrevet

Kom dere ut i jobb og gjør noe mer nyttig for samfunnet.

Skrevet

Forstår ikke helt problemet med at noen velger å være hjemme med barna når de er små, dette er jo kun snakk om få år. De aller fleste av disse har jo vært ute i arbeidslivet, og kommer tilbake til arbeidslivet. Jeg er 38 år, har tre barn, og har jobbet fullt siden jeg var 19 år, med unntak de årene jeg hadde perm, det vil si at jeg har vært ute i arbeidslivet i over 15 år. Er de så ille for dere unge damer at jeg er hjemme med minstemann feks ett år over perm, og mottar kontantstøtten. Dette hjelper jo også på, med tanke på at vi ikke okkuperer en barnehageplass dette året, og det vil hjelpe andre. Vi har valgfrihet i norge (hvis muligheten er tilstede økonomisk), vær heller glad for de godene vi, på godt og vondt.

Skrevet

Herregud,12.34! Det er ikke nyttig og være hjemme med små barn? Noen hjemme?

Er barnehageplass koster forsåvidt 130.000 i året for staten,sånn at dere er klar over det ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...