flypapir Skrevet 13. oktober 2009 #1 Skrevet 13. oktober 2009 Jeg kan det nemlig ikke... Prøvde meg på det igår, men de fleste gikk i oppløsning. De som ble igjen var ganske slappe. Hva er trikset for å få dem til? Er det bare å bruke mer mel? Skal de koke eller bare trekke i suppa? Evt hvor lenge? Har igjen masse suppe, så lurer på å prøve meg på en ny runde idag..
Pellepan07 Skrevet 13. oktober 2009 #2 Skrevet 13. oktober 2009 virker som, slik du beskriver, som om du burde hatt i bittelitt mer mel for at de ikke skal gå i oppløsning i suppa. Jeg pleier å la de småkoke litt i suppa når denne er ferdig(eser seg opp med en gang og er ferdige på øyeblkket) under et lokk. Lykke til med ny runde i dag:)
flypapir Skrevet 13. oktober 2009 Forfatter #3 Skrevet 13. oktober 2009 Takk, da gir jeg det et nytt forsøk. Er jo så godt
Blopp1 Skrevet 13. oktober 2009 #4 Skrevet 13. oktober 2009 Jeg KOKER melbollene i egen kjele, ca 15 min!!!! Også tilsetter jeg ett par blokker med "klar kjøttsuppe" i vannet,for da synes jeg d blir så god smak av bollene :-) !!!! Kan jo være at du har brukt for lite egg i deigen din, iom at de går i oppløsning. Deigen skal være litt seig/klissete.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå