Gå til innhold

Impregnerer dere vinterdressene etter vask?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en reima tec som enda passer etter fjoråret, bør den impregeres for å holde bra ut denne ssesongen? Lillebror skal jo i sin tid arve den og, hadde vært kjekt å fått tatt vare på den på best mulig måte:)

Impregnerer dere? Evt med hva?

Videoannonse
Annonse
Gjest VerdensHeldigsteMamma
Skrevet

Du får kjøpt impregneringsspray flere steder. Selv bruker jeg samme type spray som jeg impregnerer fjellduken min med, for den er beregnet på gore-tex, og tetter derfor ikke igjen porene i dressen slik at pusteevnen påvirkes. Spør i sportsbutikk:-)

Skrevet

Takk! Da skal jeg gjøre det. Er vel kjekt å spraye litt på både votter og dress etter vask. De brukes jo flittig i flere mnd.

Gjest VerdensHeldigsteMamma
Skrevet

Ikke sant?! Jeg impregnerer det meste egentlig... Bruker f. eks nevnte spray på barnevogna, sko til liten og stor, fjellduken og annet fjellutstyr, mine utejakker, votter osv - og det funker som bare det, vannet preller av i stedet for å bli liggende og trekke seg inn. Spesielt vogna ble mye bedre (bruker jo selvfølgelig regntrekk når det regner, men noen ganger rekker det jo å komme et par dråper før jeg får hentet fram og slengt på trekket).

Sjekket forresten navnet på min spray; den heter Camp Dry og er av produsenten Kiwi:-)

Skrevet

Er den blitt matt/litt hvitaktig i stoffet bør du impregnere den. Det er ikke bare selve impregneringen som gjør at stoffet holder seg. Riktig vask er vel så viktig. Og gjerne også sjelden vask. Hvis den ikke er veldig skitten kan du dusje av den det verste, eller tørke av med en fuktig klut.

Jeg syns impregnering som vaskes inn er bedre enn spray, for da får man en jevnere impregnering.

Nikwax Tx Direct Wash in er en god impregnering. Den fås nå i de fleste sportsbutikker.

Skrevet

babyønske: Det er den impregneringen jeg bruker, og er jo fornøyd med den, men... syns tøyet lukter så vondt etter jeg har brukt den, vet du om det skal være sånn? Skal sikkert det, men, kanskje jeg gjør noe feil?

Skrevet

Prøver å vaske så sjelden som mulig, men i fjor var tulla 2,5 år og slutta med bleie. Ble vel til at jeg MÅTTE vaske dressen en 5 ganger. Ellers bare spyler jeg den ren, og vasker den før den skal legges bort om våren.

Får ta meg en sportsbutikktur:)

Skrevet

Kjenner ikke til at impregneringen skal lukte noe spesielt.

Impregnerer du i en vask for seg sjøl, eller har du den i sammen med vaskemiddelet?

Skrevet

Jeg bruker et middel man har i kammeret til vaskemiddelet i vaskemaskinen, jeg. Vasker dressen på vanlig måte først, og så tar jeg ut foret og vasker dressen på hurtigprogram (oppfriskning) som tar 15 min hvor jeg bruker dette middelet. Og vips så er hele dressen ferdig impregnert. Bruker det også på snowboardbuksa og jakka mi, buksa er i microfiber, men den blir helt vanntett og holder en hel sesong bare etter én runde med impregnering i vaskemaskinen.

Tror jeg kjøpte impregneringa på en sportsbutikk, mulig det var G-sport.

Skrevet

Jeg bruker også sånn som man bruker i maskinen. Mindre pes og så er det umulig å glemme ett eller annet sted på dressen.

Bruker det samme som på mitt eget tøy, kjøpt på sportsbutikk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...