Gå til innhold

Kan man bli sykemeld hvis man er vikar?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber for tiden som ringevikar og jeg har et problem dem ikke finner ut av.. det tar en evighet og jeg må igjennom mange undersøkelser..

Nå er formen veldig dårlig og jeg sliter max med å gå på jobb..

men vi er helt avhengig av de stakkars kronene jeg tjener.. så jeg tvinger meg igjennom jobben og det er hardt!!!

Jeg har ikke overskudd hjemme (må legge meg rett etter jobb pga smerter og svimmelhet) og det går utover hele familien.. jeg føler meg så forferdelig.. både i form og samvittighet for dem hjemme :(

Er det mulig å bli sykemld som vikar? Hvordan regner dem ut sykepengegrunnlaget i så fall??

Håper noen kan svare meg :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig, du har en jobb og en inntekt, du kan helt klart bli sykemeldt. Nav regner ut sykepengegrunnlaget ditt etter hva du har tjent de siste månedene (er gjennomsnitt). Men vær obs på at ingenting går av seg selv da, du må selv kontakte nav og levere de siste lønnslippene dine som bevis på hva du har tjent..

Skrevet

Takk for svar :) Har hele tiden tenkt at jeg er bare vikar så jeg kan ikke sykemld meg.. men da ser jeg kanskje en mulighet til å komme meg over kneika her :)

Skal ringe legen og snakke med nav.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...