Gå til innhold

Er det på tida å begynne med grøt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Veslegutten på litt over 4 måneder spiser hyppig (hver 1,5 time) om dagen, men toppen 1 gang om natta. Dette fører til enorm melkespreng om natta og om morgenen. Om morgenen når han skal spise sitt første måltid, vil han ikke ha mer enn en pupp siden det er mer enn nok i den. Den andre puppen blir gigantisk og det ender med at jeg må pumpe meg for å slippe ubehaget. Etter pumpingen går det seg til, da spiser veslegutten ofte, så ofte at jeg lurer på om han kanskje trenger mer "mat", altså grøt. Men når han spiser lite eller ingenting om natta er det vel ikke rart han er sulten om dagen? Han er stor nok til å få grøt, men det er jo litt styr å begynne med denne grøten også da, kunne tenkt å vente til han er 6 måneder. Hva tror dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ventet, i hvertfall om han legger fint på seg. Det beste for babyen er jo faktisk å kun få mm til de er 6 mnd, så om ikke gutten din trenger grøt (noe det ikke virker som om han gjør), så er det like greit å vente :-)

Skrevet

Han var nesten 8 kilo da han var 4 måneder, så han legger godt på seg, ja:)

Da venter jeg litt til med grøten.

Takk for svar:)

Skrevet

Du kunne jo ta det opp med helsesøster. For å spise hver 1,5 time er jo egentlig litt hyppig vel? Det tyder jo på at han trenger en del mat etter min mening. De burde vel egentlig kunne klare ha rundt 3 timer mellom måltidene.

Tassen her er nettopp fyllt 3 måneder og spiser hver andre time på dagen (stor gutt og trenger mye mat han også) og våkner gjerne 3 ganger på natt for å spise. På dagtid er det greit nok for meg at han spiser såpass ofte, men jeg syns dette begynner å bli slitsomt i lengden på natta. Får jo max 2-3 timers sammenhengende søvn pr natt. Så skal ta opp med helsesøster ang oppstart med litt grøt snart.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...