moota m storebror&lillebror Skrevet 13. oktober 2009 #1 Skrevet 13. oktober 2009 Storesøster måtte ha nytt fordi det som hun hadde i fjor klødde og hun ville ikke bruke det. Så nå har de begge slik med ull på utsiden og bomull på innsiden. Storesøster har foreløpig fått 1 sett, men vil ikke ha det på. Så da får hun ikke flere med det første. Lillebror hadde 4 i fjor. 1 av de passer og han har fått 1 nytt. Da har han 2 nå. Lurer på om jeg bør kjøpe 1 eller 2 til.
❤ mamma til 2 ❤ Skrevet 13. oktober 2009 #2 Skrevet 13. oktober 2009 her er de kunn devold eller solan som blir godtatt, storebror har 5 bukser å 2 trøyer, lillesøster har 3 bukser 2 trøyer hun må nok ha 1 sett til.
bambi på isen Skrevet 13. oktober 2009 #3 Skrevet 13. oktober 2009 Vi har maaaangen sett med ullundertøy, men det kommer jo av at vi bor her vi bor, her går de i ullundertøy fra september til mai!! Har store disusjoner med gutta om at de ikke vil ha det på seg, de foretrekker de med bomull innerst og ull utenpå, men det holder ikke når det er 20 minus ute!! Minste mor godtar alt av ullundertøy, så lenge det er bittelitt rosa på det :-)
Lene~mor til tre Skrevet 13. oktober 2009 #4 Skrevet 13. oktober 2009 Har bare 2 sett med ullundertøy, men har 4 sett med superundertøy.
moota m storebror&lillebror Skrevet 13. oktober 2009 Forfatter #5 Skrevet 13. oktober 2009 Det er strengt tatt ikke behov for ull enda her da, men synes det er greit når det er så kaldt på morgenen. Trenger ikke noe annet under dressen når de går ut senere på dagen. De har også microfleecedresser som jeg synes er supre under dressene når det er halvkaldt ute. Lillebror har atopisk eksem og bør ikke ha ull rett på huden. Det klør og gir mer utslett, så jeg har på ham microfleecedress oppå ullen på de kaldeste dagene her. De små er ikke ute så mange timer om gangen når det er så kaldt.
metaMORfose Skrevet 13. oktober 2009 #6 Skrevet 13. oktober 2009 De har 2 sett ullundertøy hver, og så har de 2-3 sett superundertøy, og et sett microfleece. Kjøpte på salg på tampen av sesongen i fjor. Trenger en del, for vi går mye på ski, og er generelt mye ute. Og så har vi farmor og tanter som strikker, så de har andre ullklær også.
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 13. oktober 2009 #7 Skrevet 13. oktober 2009 lillemor har 4 sett. ønsker stadig nye;) Eldste har vel 2 sett, og flere longser. Selv har jeg også 1 sett og mange longser.
Min lille familie og meg Skrevet 16. oktober 2009 #8 Skrevet 16. oktober 2009 Guttungen på 4 år har 8 sett (2 ligger som skift i barnehagen), pluss to sett som kun brukes som pysjamas. Han er veldig glad i ullundertøyet sitt. Han har også Janus boxershortser i ull, og har han valget mellom ull eller bomull, så velger han alltid ull. Og så bruker han tynne ullsokker. Jeg bruker også alltid ull, hver dag, fra september til mai. Syns at ull regulerer temperaturen veldig godt, det skal mye til før det blir enten for varmt eller for kaldt.
moota m storebror&lillebror Skrevet 16. oktober 2009 Forfatter #9 Skrevet 16. oktober 2009 Lillebror har brukt ull hver dag i bhg denne uka så jeg ser at behovet er stort. Trenger nok 2-3 sett til minst!! Godt når de er varme og som du skriver "min lille familie og meg" så regulerer det temperaturen veldig godt. Og det er bra for lillebror. Får vente til lønn og kjøpe litt mer etterhvert =)
Ranveig R Skrevet 16. oktober 2009 #10 Skrevet 16. oktober 2009 Eldste har to heimestrikka ulltrøyer, to tynne gensere og 3-4 longs. Bør vel ha ein longs eller to til, greitt å ha minst ein liggande i bhg. Lille har vel ca 6 bodyar trur eg, like mange strømpebukser og ei heimestrikka ulltrøye. Dei har brukt slike heimestrikka trøyer i Nøstebarngarn sidan dei vart fødd, og har aldri sagt noko om at dei klør e.l. I vår var guttungen (då 3,5 år) heilt sjokkert då eg tok på han genser og sa "mamma, skal eg være UTEN ulltøye??" )
Min lille familie og meg Skrevet 17. oktober 2009 #11 Skrevet 17. oktober 2009 Ja, vi er som sagt glade i ulltøyet her. Til og med samboeren min, som alltid har sagt at han er for varm til å bruke ulltøy, er blitt glad i det. For det skal mer til før han svetter, og enda mer til før han merker at han er våt, og så blir det likevel ikke kaldt og klamt slik svett/våt bomull gjør. Glemte å skrive i går at for å spare litt, så har guttungen pleid å ha noen akkurat passe sett, og noen litt for store. De litt for store ligger som skift i barnehagen og nederst i skuffen, og fungerer helt greit de få gangene de brukes, de er jo tynne og kan brettes.
h@ppy elsker høstfargene :) Skrevet 17. oktober 2009 #12 Skrevet 17. oktober 2009 Ja, vi har noen sett med ull undertøy, som vi bruker når gradestokken kryper under 10 minus....(2 sett til dem hver)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå