solisoli Skrevet 13. oktober 2009 #1 Skrevet 13. oktober 2009 Vi har hatt en mistanke om at sønnen vår ikke tåler melk. Han har vært plaget med eksem på hender og løs/gul avføring som har kommet og gått (han har ikke hatt det konstant). Eksemet ble forøvrig borte med kortisonkrem. Etter samsvar med lege lot vi han være uten melk i en uke, og han fikk ikke eksem tilbake av det. Var heller ikke løs i magen (husker ikke fargen.. Han var også inne i en god periode før vi sluttet med melken). Etter denne melkefrie uken har han hatt to-tre uker med melk i kosten igjen. Første uka gikk fint, men denne siste uka har han hatt løs/gul avføring hver dag. Fikk også igjen litt eksem for noen dager siden. Det jeg lurer på er om hvis han ikke tåler melk, burde det ikke umiddelbart gitt reaksjoner da vi begynte å gi melk igjen? Ikke først etter over en uke?
pjokkemamma*07+10* Skrevet 13. oktober 2009 #2 Skrevet 13. oktober 2009 Vår sønn på 2 1/2 har vi nå funnet ut ikke tåler melk. Han har hatt mye løs og sur avføring, men ikke vist noen tegn til vondt i magen. Det er visst ulike måter å ikke tåle melk på - noen tåler bare ikke å drikke ren melk, noen tåler melk som er laktoseredusert, noen tåler ikke melkeproteiner i det hele tatt. Vi har holdt gutten vår helt unna melk i mange uker nå, og magen har blitt stort sett bra. Bare litt løs avføring innimellom, men det har vel alle barn en gang iblant vil jeg tro. Han drikker bare soyamelk og spiser soyayogurt, og så bruker vi plantemargarin og ikke smør. Visstnok kan små barn bli friske i magen hvis de holder seg unna melk lenge nok. Men jeg er også nysgjerrig på hva de med mer erfaring har å si om dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå