Gå til innhold

Åneei! Plutselig feber og vondt i en pupp!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynte plutselig igår å fryse noe veldig, fikk fort ganske høy feber og kjente også jeg var øm i ene puppen (den upopulære :o( Ikke veldig vond liksom bare øm på ene siden og litt klumpete under huden.

Er det dette som er brystbetennelse, eller forstadie?

Gikk sporenstreks i dusjen og håndmelka den tom. Lille tryll liker ikke så godt denne puppen, så mulig hun ikke gidder tømme den? Ligger mest å biter og drar i nippelen :o(

Er mye bedre idag etter nitidig amming på denne siden.Har også tatt på ullinnlegga, håper jeg slipper det igjen...

Noe annet jeg kan gjøre for å forhiindre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er tømming som gjelder, beste er selvsagt om babyen tømmer.

Har du fortsatt feber? Hvis feberen forsvinner, har du sannsynligvis overtaket, men fortsett selvsagt å tømme. Er puppen rød der hvor den er øm? Hvis du får feber igjen og føler deg dårlig, ville jeg gått til lege. Hvis du får skikkelig brystbetennelse må du få (riktig) antibiotika.

Håper du slipper!!

Skrevet

Høres ut som en begynnende brystbetennelse, ja - og det høres ut som du har gjort alt riktig. Jeg ville fortsatt akkurat på samme måte. Amme ofte på den sida, holde puppen varm, holde deg selv varm (ullsokker, unngå å bli kald på hendene osv) og spis paracet sånn at du føler deg litt bedre. Ta livet helt med ro, sånn at kroppen kan konsentrere seg om å bekjempe betennelsen.

Om du blir verre må du kontakte lege, og evt. få en antibiotikakur.

God bedring!

Skrevet

Takk for svar!

Føler meg mye bedre nå :o) Følger rådene og håper jeg slipper antibiotika.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...