Gå til innhold

Noen som har tenkt å vaksinere seg mot svineinfluensaen?


k_lauve

Anbefalte innlegg

Jeg er nå 24 uker på vei og sitter egentlig bare på gjerde og venter på at vaksinen skal komme til kommunen slik at jeg kan få tatt den. Noen flere som er litt engstelige og vil vaksinere seg eller er det stor skepsis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal vaksinere meg! Er gravid i uke 22. Får den via jobben (jobber på intensiv og får den derfor der ganske snart). Hadde tenkt å vaksinere meg uansett, men om den minste tvil var til stede, så forsvant den tvilen etter å ha lest VG's nettprat med Preben Aavitsland fra FHI igår: http://tpn.vg.no/intervju/index.php?Inr=2057

 

Lykke til videre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

E bare kikka innom februar klubben siden jeg har termin 31 jan, vet ikke helt hvor jeg hører hjemme liksom.

 

Der var det utrolig stor skepsis virket det som og det overrasket meg veldig egentlig. Har i grunnen aldri vært i tvil om jeg skal ta den eller ikke.

 

Så heldig at du får den gjennom jobben så slipper du å tenke så mye mer på det. Må ringe fastlegen min å høre idag tenker jeg.

 

Lykke til videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg og skulle ønske vi slapp dette dilemmaet... skal ta vaksinen jeg også, men er jo selvsagt nervøs for ting som ikke er testet rikelig godt nok ut... men jeg får nesten bare stole på at overlegene kan jobben sin og har rett i at det er farligere å la være å ta den enn det er å ta den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har snakket med både fast lege og bedriftslege, og begge anbefalt å ta den uten tvil. Det er ikke påvisst noe som helst skader til babyen, og det er mye bedre å få vaksinen enn å få svininfluensa som kan være livstruende for babyen og moren. Skal absolut tar den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal også ta den!

Jobber i butikk på et stort hotell, og er dermed i kontakt med så mange som 2-300 personer pr dag, og føler nesten at basseluskene henger over meg når jeg er på jobb! Og legen min anbefalte å ta vaksinen, og jeg stoler på henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, er lege selv og gravid i uke 29. Skal ta vaksinen. Man vet at svineinfluensaen er farlig for gravide, vi vet ikke at vaksinen er det. Så da vurderer jeg det best å ta den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter mye for og i mot har jeg kommet frem til at det er mange flere argumenter for å ta vaksinen. Så jeg kommer til å ta den. Er 26 uker på vei nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 26 og må si at jeg er veldig skeptisk til denne vaksinen, og har gått en lang runde med meg selv, har veid informasjonen for og mot og kommet frem til at jeg skal ta vaksinen. Har hatt samtaler med jordmor og lege, de anbefaler å ta sprøyten og å følge med på de direktivene som blir sendt ut. Det viktigste for meg oppi dette er jo at "lillejenta" skal ha det bra. Jeg jobber i butikk og er i direkte kontakt med mange kunder daglig, samt penger (bakterieflora). Har kommet mye info de siste dagene og det kommer sikkert til å komme mye mer, så frem til vaksinen kommer jeg til å fortsette å følge med.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg er gravid i uke 25 og skal ikke ta vaksinen. denne svineinfluensaen som er nå er enda bare på utviklingsstadiet og man regner med at om noen år er den blitt mye mer farligere enn den er nå og da hjelper ikke denne vaksinen i det hele tatt. jeg synest at det er liten vits i å ta vaksinen fordi jeg tror at den værste bølgen er over og folk har blitt mer hygienisk i forhold til smitte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber på infeksjonsavdeling på sykehus, og har all grunn til å ta alle forholdsregler.

Men vaksinen har jeg bestemt meg for å ikke ta. Er frisk i utgangspunktet, og har aldri hatt influensa tidligere, dessuten er jeg altfor skeptisk til bivirkninger som alle vaksiner og medisiner har. Det er min begrunnelse.

Hver enkel av oss gravide må bestemme selv, og jeg anbefaler ikke mine gravide venninner til verken det ene eller det andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æ ska ikke ta den , prata me de på lege kontoret mitt og de sa at æ bestemte selv, men hadde de vært meg hadde de ikke tatt den, De sku ikke ta den selv om de var anbefalt d i sitt yrke..... blir litt sånn forvirra av alle som er for å i mot.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også tenkt å ta den. Var lenge i tvil, men ser for meg ut som det er flere ting som veier for enn i mot. Synes også det har blitt svart ganske så fornuftig på skeptikerenes utspill. Liker ikke dilemmaet, men velger å gjøre dett slik nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes dette er veldig vanskelig. Min mann som er lege syntes ikke jeg ska ta den, det samme sa min gynekolog... selv om han sa at han egentlig skal si at jeg burde... så.. men faen, det her er noe dritt. Jeg syntes det er veldig ubehagelig å gå rundt med småangst for denne smitten, myndighetene kan man jo ikke stole på..

 

Det er viktig å merke seg HVEM som anbefaler vaksinen og HVEM disse er videre knyttet til.. vi kan dessverre ikke se bort fra at dette KAN være et menneskelig utviklet virus+ vaksinasjonene er styrt ut fra et finansielt interessepunkt. Skummelt!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal ta den, har astma i tillegg til graviditeten, så jeg tør rett og slett ikke la være.... den kommer til legekontoret mitt om cirka halvannen uke, og jeg kjenner jeg gleder meg til å ta den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...