-68mamma Skrevet 13. oktober 2009 #1 Skrevet 13. oktober 2009 Ser i avisen idag at vaksinen nå er ankommet landet og fra neste uke skal det norske folk vaksineres. Særlig i familier med små barn anbefales det at de voksne vaksinerer seg for å hjelpe til at barna ikke får smitten (fra oss) Men hvor heldig er det å ta denne vaksinen neste uke - samme uken som jeg forhåpentligvis kan bli befruktet ? Har eggløsning til søndag/mandag. Ser for meg at det kan bli en skummel kombinasjon med masse smittestoffer rett inn i kroppen samtidig med at et egg befruktes ? Hva tror dere andre prøvere om dette - hva kommer dere til å gjøre ?
¤Kab&snuppene2006&2010¤ Skrevet 13. oktober 2009 #2 Skrevet 13. oktober 2009 du vil nok ikke få ta vaksinen neste uke. Er jo de i risikogrupper som vil bli vaksinert først. Også har jeg forstått det sånn at de anbefaler de i 2 og 3. trimester å vaksinere seg, men ikke de i 1. tri. Hvis alt ser bra ut når jeg skal til legen etterpå så skal jeg spørre litt om vaksinen. Er usikker på om jeg vil ta den jeg..
MillaCamilla Skrevet 13. oktober 2009 #3 Skrevet 13. oktober 2009 Hei! Les nettprat på Vg-nett (nettprat 12/10) angående influensavaskinen. Mange gode forklaringer der. Jeg skal vaksinere meg (er gravid uke 22) og har ingen betenkeligheter. Lykke til med alt:)
-68mamma Skrevet 13. oktober 2009 Forfatter #4 Skrevet 13. oktober 2009 Men i avisen idag står det at alle skal vaksineres nå, de distribuerer vaksinen nå til helgen utover i Oslo. Og blandt de prioriterte er foreldre i småbarnsfamilier og gamle og gravide i 2. og 3. trim. ? Kab&Jenny - kan du ikke fritte ut legen din etterpå hvordan han/hun ville anbefalt dersom man er prøver nå ? Er vaksinen farlig dersom man er helt nygravert eller prøver å bli det ?
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 13. oktober 2009 #5 Skrevet 13. oktober 2009 Rart at det står det i avisen, for det er jo slik at gravide, helsepersonell og andre risikogrupper skal få först, dvs uke 44 og 45. resten av befolkningen skulle bli tilbudt etterpå... Har tenkt endel på dette selv. Jeg vil få tilbud i uke 44/45 og har ikke IKM för i slutten av uke 44. Vil derfor pröve å utsette det til etter IKM (om det går). Hvis jeg ikke blir gravid denne pp, så tar jeg vaksinen.
Mor til 2 snart 3❤️ Skrevet 13. oktober 2009 #6 Skrevet 13. oktober 2009 hmmm lurer på dette jeg og.. Har nylig testet positivt og jobber i helsesektoren men er litt skeptisk uansett.. Overlegen på min avd ønsker ikke å ta den så jeg er jo litt i tvil jeg og :/ Jobber på infeksjonsavdeling så er jo ganske utsatt:(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå