Gå til innhold

Har dere begynt å tenke på navn?


semalilla

Anbefalte innlegg

Jeg merker at det tar tid for meg å la denne graviditeten synke inn (selvom det i aller høyeste grad var planlagt), så jeg sysler med tanker langt fram i tid for å gjøre det mer virkelig for meg selv.. Sånn som navn, for eksempel. Har dere bestemt dere, eller har dere forslag? Jeg synes det er spennende å høre hvilke navn dere har tenkt på!

 

Vi har Falk som guttenavn, og enten Karla eller Freja/Freia som jentenavn. Jenta vår heter Ronja, så jeg synes disse navnene passer til henne også, det er jo fint at søsknene har navn i samme "sjanger".

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Falk og Ronja, Freia og Ronja. Det har harmonerte fint :)

Har ikke et eneste guttenavn enda...og det er det jeg har på følelsen at det blir ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

siden vi venter tvillinger har vi faktisk gått så "langt" at vi har diskutert alle navnene vi begge liker, og valgt ut fra det..

 

Guttenavn:

Peder ( blir valgt om det er gutt og jente)

Marcus

Jentenavn:

Nora (om det blir gutt og jente er dette navnet første valg)

Amanda

 

samboeren ville helst ha navn somlignet på hverandre, men siden det er prat om to individer er ikke det så aktuelt for meg, så vi har kommet frem til de navnene da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er enige om Sofie hvis det blir ei jente.. guttenavn har vi ingenting som vi er enige om enda..så det tar vi etterhvert :) Føler at det blir ei jente da..ei lita Sofie <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vi har bare snakket løst om navn så langt. Det er hyggelig å gjøre synes jeg!

 

Synes Nora er fint :) Har en venninne som fikk en datter i sommer som valgte det navnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har jentenavnet klart, men vet ikke hva det blir, så mulig vi må komme opp med ett til, hehe!

Hun skal i såfall kalles opp eter min mor som gikk bort i august. Og det viser seg at det navnet vi har valgt er en versjon av svigermors navn også!!

 

Skal på ul snart, da vi ikke er sikker på hvor langt jeg er kommet, eller antall... Da håper vi på visshet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Sebastian fra før, og tenker Isabella om det blir jente.. og kanskje Tobias om det blir gutt :) Håper på jente, greit å ha en av hver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

egentlig ikke sånn veldig men jeg tenker nok mer enn bf:) jeg har litt lyst til å kalle han vegard om gutt men hvis det blir jente så vet jeg ikke.... solveig el synnøve etter oldeforeldre... hm... førstefødte gikk uten navn i en uke fordi bf ikke klarte å være med på å få bestemt seg... hehe:) denne gangen forlanger jeg at det er blitt tenkt ut noen før h*n kommer til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jentenavn har vi hatt klare allerede før vi tenkte på å få baby. Begge jentenavnene er oppkalling, så det blir enten Nora eller Johanne. Guttenavn er mye vanskeligere, og er heller ikke noen å oppkalle etter.

Det navnet vi begge liker best så langt er Ola. Men fortsatt mange måneder igjen, og det kan jo forandre seg før den tid. Ser for meg at det blir lettere å avgjøre navn når man vet hvilket kjønn det blir også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Ja vi har begynt å tenke på navn, men det er så mye vanskeligere å finne guttenavn. Vil jo ha noe som står i stil med de andre barna også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Tanken på navn har såvidt streifet meg, men ikke noe mer. Vi venter vel til etter UL 17.november, i håp om å få se kjønn.. så slipper vi kanskje å finne navn til både gutt og jente =p

Forrige gang slet vi maks om å bli enige om navn, hehe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har funnet jentenavn :) og det blir Thea-Nikita :) men guttenavn er vi litt mer usikkre på. Pappaen ville ha Simen, men det har nå forandret seg. vi er ikke sikkre på kjønnet enda, men jeg har en følelse av at det blir ei lita Thea-Nikita <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er vanskelig med guttenavn, men et navn jeg liker og som min kjære ikke har sagt heilt nei til ennå er; Even og blir det jente så liker vi veldig godt Thea Emilia og Emma, blir spennendes å se hvem som gjemmer seg inni i magen når vi ska på ny ul d. 25/11. 1.mann var jeg veldig bestemt på skulle bli Mathias, men da han ble født var han bare ikke noen Mathias, så da ble det forkastet, er ikke alltid navnet en har tenkt seg passer til barnet, så vi får bare se når den tiden kommer, men er jo kjempelurt å ha en liten idè om navn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tenkt på Edda om det blir ei jenta (plumbo testen avslørte jenta i hvertfall :) ) eller Niklas om det blir en gutt :) Skal på UL på torsdag og har sterk følelsen på at det er ei jenta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på ultralyd sist tirsdag. Det gjemmer seg ei lita jente der inne. gøy det siden vi har en gutt fra før :) Jeg har hatt jentenavn klart siden jeg var liten. Så det blir nok ei lita Celine Marie. Gleder meg veldig til å møte henne, men får nok en slitsom hverdag siden gutten vår bare er 1år nå. Har termin 4april så blir 16.5 måneder mellom dem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forgje gang fant vi ut av gutte navnet ca 2 dager før babyen vart født, også vart det en liten gutt.

Han heter Johan Benjamin

 

Vi e veldig opptatt av å føre navn videre, Johan er oppkaldt etter mange, to oldefedre, og sin bestefar.

 

Jente navn har vi klart, kansje vi gjør om på det.

Fårløbig

 

Ann-Elin

 

Gutte navn ikke klart, synes gutte navn kan være vanskelig.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også tenkt på Sebastian hvis det blir gutt, eller bare Bastian har vi også snakka om.

Hvis det blir jente må vi nok krangle litt=)...Jeg vil kalle henne Marin, men han vil at hun skal hete Tirill....vi har også tenkt litt på Kajsa. Hmmm ikke så lett denne gangen...har ei på 3 år som heter Evelinn og det har vært navnet hennes siden jeg var ca. 5 mnd. gravid med henne=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jentenavn vi har sveipet innom er

Silje, Cathrine, Hanna, Ronja, Johanne, Sara... Vi er enda ikke gjennomm hele lista:)

 

Skal ha dobbeltnavn siden søsken har det. Jenta vi mista het Ingrid Beatrice og mulig vi bruker et av de navnene. Oppkalt etter storesøster:)

 

Guttenavn har vi nå vridd oss på noen ganger alt. Veldig usikker der enda. Gutten vi mistet het Henry Aleksander, så mulig vi bruker et av de navnene dersom det blir en gutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...