Gå til innhold

Oscar kom den 10/10. (min fødestory)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min historie:

Natt til Lørdag 01.15 gikk vannet(termin 9/10), ringte føden og skulle komme inn. Hodet var ikke festet, noe vi viste, så jeg fikk ligge i 15 timer i en seng mens vi ventet på at hode skulle feste seg.... Kjedelig!! fikk kun opp på do, og med 1-2 rier i timen, tok det veldig lang tid...

rundt kl 17 var hode festet og jeg ble sendt hjem, for å sove og vente på rier... pluss at jeg kun hadde 2 cm åpning....

Vi dro hjem, fikk lagt 3 åringen, spist pizza og luftet hund.. noen sterke kynnere kjente jeg, men... Gikk å la meg 20.30, og da begynte det. 3,5 min mellom hver ri på 1,5 min.. etter en halvtime i senga, var det bare å ringe føden å si at NÅ kommer vi tilbake.. Den kjøreturen kommer jeg aldri til å glemme, fartsdumper og rier.. MAKAN..

men vi kom oss frem, tok en ekstra ri i bilen, for så å ta rennafart til heis og føden i 4etg.. kom meg opp ak i tide.

p.g.a. mange fødsler denne dag/natt måtte jeg tilbake til samme venterom og seng.. og den måtte rees opp.. men kom meg opp i senga ca 21.40. da m 6 cm åpning. fikk på registrerings utstyr og hørte noe om overlapping.... etter en liten stund tenkte jeg, smertelindring ja takk. skulle til å si at sambo måtte trekke i snora, men da kom det, første pressrie.. Jordmor som skulle si hadet fikk d travelt, for nå skullee det trykkes. Samboer ble sendt på gangen etter fødesett og barnepleier.. (syns han var stas) og etter 9 press, 21.16, var Oscar ute.. 52cm, og 4030gr.

Perfekt:-)

Vi kom hjem igår, og stor koser oss.. Storebror syns det er litt kjedelig m beby som stort sett bare sover, og vi trener veldig på å rape skikkelig, men alt bra:-)

Lykke til dere alle, så sees vi på de blå sidene:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så mye!!! Det må være så deilig å endelig få nurket i armene sine. Kos dere masse!

Skrevet

Åh...hørtes ut som en grei fødsel - selv om det jo var vondt. Ønsker meg noe lignende selv, en helt normal, grei fødsel med et barn i normalt leie og uten komplikasjoner!

Gratulerer så mye med vesle Oscar!

Klem fra

Skrevet

GRatulerer masse! Høres ut som en god opplevelse!

Skrevet

Gratulerer så mye!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...