ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 13. oktober 2009 #1 Skrevet 13. oktober 2009 Ser på matportalen at gravide ikke skal spise mer en 40000 bequerel i året eller noe, sier meg ingenting :-o Noen som vet?
Ronja&Odin Skrevet 13. oktober 2009 #3 Skrevet 13. oktober 2009 man kan spise elg kjøtt i allefall... resten vet jeg ikke
ღMaritpusenღ Skrevet 13. oktober 2009 #4 Skrevet 13. oktober 2009 Klart vi kan spise viltkjøtt! "Gravide kan spise alle typer kjøtt dersom det er gjennomstekt eller gjennomkokt. Unngå rått kjøtt av alle typer, som for eksempel speket kjøtt, gravet kjøtt eller tartar" Kilde: http://matportalen.no/Matportalen/Emner/Gravide
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 13. oktober 2009 Forfatter #5 Skrevet 13. oktober 2009 Ok, tusen takk for svar =)
comeback Skrevet 13. oktober 2009 #6 Skrevet 13. oktober 2009 Dette står under offentlige anbefalinger om kosthold til gravide: Reinsdyrkjøtt fra enkelte områder kan fortsatt inneholde noe radioaktiv forurensning etter Tsjernobyl-ulykken. Gravide bør derfor ikke spise reinsdyrkjøtt fra høyfjellsområdene i Hedmark, Oppland, Nord-Trøndelag og Nordland sør for Saltfjellet oftere enn én gang i uka. Ellers er det så vidt jeg vet fritt fram så lenge man passer på tilberedningen av kjøttet osv som noen allerede har sagt her:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå