Gå til innhold

gjeldsordning!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det noen her som har det som kan fortelle meg hva det går ut på? Ser ingen annen utvei nå enn å søke om det. Vi har vært utrolig dumme og nå trenger vi hjelp til å komme oss ut av det. Ser at vi aldri vil klare det på egen hånd!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hjulpet en venn med å søke gjeldsrådgiving. Han hadde latt være å åpne regninger i flere år, i tillegg hadde han tatt opp endel kredittlån. Gjelden var på flere hundretusen, og mye av gjelden var forholdvis gammel. Han hadde en forholdvis god inntekt, så det var aldri det at han ikke hadde manglet penger til å betale, men det hadde rett og slett blitt til at han lot være, brukte heller mye penger på å spandere ute, kjøpe ting han ikke trengte osv. De henta bilen hans, og jeg begynte å fatte misstanke. Det sprakk for ham en dag jeg satt der på besøk, alt kom for en dag og dagen etter ringte vi til en gjeldsrådgiver. Jeg brukte en hel uke på å få oversikt over gjelda, han ante ikke hva han skylte. Vi ringte rundt til kreditorer, siden mye hadde gått til namsmannen så endte det med at han fikk en gjeldsordning. Det betydde at han måtte flytte til en mindre leilighet og at en viss del av lønnen skulle gå til å dekke inn gjeld i 5år, det han hadde igjen skulle dekke bolig, busskort, mat osv. Kun det mest nødvendige.

Han er ikke helt ferdig enda, men det nærmer seg. Får om ikke annet en ny sjanse, så jeg håper han tar godt vare på den når den tid kommer.

Skrevet

Gjeldsordning er en off ordning hvor du får hjelp til å rydde opp i gjelda di. Det forutsetter at man lever på SIFO-takster i jeg tror det er 5 år.

Ta kontakt med kommunen der du bor og spør. Så vidt jeg vet er det kommunens ansvar å gi slike råd fremdeles.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...