Gå til innhold

Folat etter 3 mnd ?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Heisan !

Lurer på hva dere gjør ? Bruker Dere folat etter 3 mnd også eller ikke ? Hører så mye forskjellig , som om det er bra å bruke hele svangerskapet og plutselig hører jeg at man skal ikke ta etter de første 3 mnd . . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

har hørt at det er bra å ta folat gjennom hele svangerskapet, forde vi får som oftest ikke nok av folat gjennom maten vi spiser.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har noen tabletter igjen i folatglasset, så når det er tomt så kjøper jeg multivitaminer for gravide istedet. Det er folat i de tablettene også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er vist ikke noe "must" å ta folat etter 3månde.. selv sluttet jeg med det før den tiden pga at jeg ikke klarte å holde på pillene, legen beroliget meg med at det ikke var noen fare for barna, og utviklingen ville gå bra likevel.. (bare tenk på de som fødet før i tiden, fikk velskapte barn uten alle tabletene vi putter i oss og alt annet.. var det legen sa hvertfal, med et smil om munnen)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte med et kosttilskudd fra apoteket med folat og diverse annet, og på denne sto det "1. trimester". Da jeg ikke fant noen god erstatning for denne etter dette, spurte jeg legen om jeg kunne fortsette med denne.Han sa at det ikke var nødvendig med folat etter 1. trimester, men det var heller ikke farlig å ta for mye da kroppen skiller ut det den ikke trenger. Så jeg har med andre ord bare fortsatt med denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tømmer folatbrettet selvom jeg er mer enn 3mnd på vei. Tar også annet kosttilskudd og tran (mmm... elsker når det kommer en liten tran rap...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...