Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2009 #1 Skrevet 12. oktober 2009 Har ein gutt som gikk ute i gummi støvler med tynne bomulls sokker oppi, ull trøye og ull bukse, tynn fleece ytterst og en forholdsvis tynn utedress i ca 5 grader ute i dag, kjenner jeg blir litt irritert når de er såååå flinke til å si hva han trenger av tøy og annet i bhg også bruker de det ikke.... Så nå da,,,, ligger han inni sengen og hoster pusten av seg.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2009 #3 Skrevet 12. oktober 2009 mente bomulls trøye,,, ikke ull HI
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2009 #4 Skrevet 12. oktober 2009 Syns det hørtes greit med klær da men gummistøvler syns jeg er fy-fy nå. De er såå kalde og fryser en på beina fryser en ellers også. Jeg har tatt hjem støvlene for en stund siden og har bare vinterstøvlene fra kavat i bhg nå. Ang klær syns jeg ikke det høres ille ut.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2009 #5 Skrevet 12. oktober 2009 Syntes ikke det høres lite ut, men vet at noen barn trenger mer klær enn andre, noen trenger mindre. Jeg ville tatt det opp i bhg, men på en vennlig måte. Bare si at du ikke vil han skal fryse og at det de hadde på nå var for lite. Det er fint hvis de bruker litt mer klær og sjekker om han er kald hvis de er lenge ute. Det er fort gjort å kjenne ned i nakken på barna. Hilsen bhg ansatt )
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2009 #6 Skrevet 12. oktober 2009 Du må jo tenke på at unger blir syke av å være overpakket med klær også. Og ungene i bhg er ute i aktivitet, de står jo ikke akkurat rett opp og ned. Hva så om ungen blir litt syk? Det er normalt å være forkjøla en gang i blant. Særlig i disse årstider. Jeg bor i nord, og vi pakker på ungene nok klær. Dvs at noen av de vi tar lite klær på, er ofte de som også er varmest når de kommer inn.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2009 #7 Skrevet 12. oktober 2009 Jeg hadde sagt i fra. Syns det hørtes lite ut.. Her var det 5gr og surt i dag, med snø i lufta. Min hadde på seg tynne ullsokker, ullongs, ulltrøye + ullfleece bukse og genser + regntøy. På beina hadde han vintersko. Han var akkurat passe og han er av den varme typen. Jeg har sagt i fra flere ganger ang påkledning. Har vært en del vikarer i barnehagen som helt tydelig ikke har peiling på påkledning i det hele tatt. Jeg har sagt i fra til ped.leder og hun er bare glad de får beskjed. Det skal nemlig ikke være sånn at barna fryser eller har så mye klær at man skulle trodd de skulle til Nordpolen..
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2009 #8 Skrevet 12. oktober 2009 Takker for svar. Han kom til bhg med vintersko på bena, og ved hentingen spurte jeg hvor vinterskoene var siden han gikk i støvler så trekker ped lederen på skuldra og sier vet ikke,,,, HI
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2009 #9 Skrevet 12. oktober 2009 De skiftet vel neppe på gutten fra innerst til ytterst, så da hadde vel du sendt han i barnehagen i bomullssokker og bomullstrøye? Vi regner med at ungene er kledd med det undertøyet de skal ha om ikke dere ga spesifikk beskjed om at det skal skiftes før han skal ut. Det med støvlene er jo litt dumt, om det står navn i de så dukker de helt sikkert opp igjen, men om han hadde hatt ullsokker så kunne gummistøvler muligens forsvares. Han har neppe blitt syk bare av å bli litt kald, det må et virus til også, men det er synd at han ikke er i form. Men før du går på personalet i barnehagen så tenk med deg selv om du kanskje skulle ha kledd han annerledes fra starten av, for det er ikke vanlig praksis å skifte undertøy på ungene før man går ut.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2009 #10 Skrevet 12. oktober 2009 Han kom i ull trøye i bhg, det ligger ull sokker i hyllen hans, alt han trenger, men som ikke blir brukt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå