Gå til innhold

flytte til Oslo og omegn - HVOR????? trenger tips

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal sannsynligvis flytte til våren men aner ikke hvor. Jobb er i Oslo men vil gjerne bo litt landlig. Vi er begge fra Nord-Norge og har bodd mange år i utlandet og er ikke så kjent på Østlandet. Har slekt i Asker og der er det jo flere fine steder, men sikkert andre steder som er like fine og? Det må være rolig, barnevennlig, kort skolevei og vi kommer til å ha råd til en enebolig til maks 5 mill. Maks 1t pendling hver vei.

Håper noen har gode forslag så jeg vet hvor jeg skal begynne å lete.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg er svak for siggerud og enebakk. men jeg elske innland.

dere for mye enebolig for 5 mill der

Skrevet

5 mill er absolut maksgrense, vil jo helst at det skal koste mindre enn det):

hvordan er det oppover mot flyplassen? er det noen som vet noe om f.eks Jessheim?

eller østover, Moss, Vestby osv.?

Skrevet

jeg syns vestby er fint. det er jo bedre togforbindelse en i siggerud og enebakk. men det er ikke så langt fra hverandre.

tror kanskje vestby er litt dyrere en de andre. mener at man får ok hus der for 3,5 titt på finn.no. men ikke våg å stjel huset mitt :P

Skrevet

Asker er fint. Selv er jeg ganske skeptisk til oslo vest. Mange fine steder men dessverre også mye mer press i forhold til merker, utseende, penger osv. Jessheim er veldig "bondelandet" og avsides men helt sikkert fint om det er det dere ønsker. Samme gjelder for Fetsund, Enebakk mm. Det negative med å bo utenfor Oslo og jobbe i Oslo er trafikken. Er lite hyggelig å bruke ettermiddagen på å stå i kø. Ville derfor valgt et sted med gode kollektivforbindelser, dvs tog, og da helst med direktetog til oslo, dvs at det ikke stopper på alle stasjoner. Sånn sett er Lillestrøm bra. Der vil du også få en fin enebolig til under 5 mill. Det får du egentlig alle steder nord / øst for oslo. Vet ingenting om Moss/Vestby/Ski etc. Mitt råd er altså: Prioriter kollektivforbindelse til Oslo:-) Lykke til!

Skrevet

Jeg må si at jeg er veldig glad i barndomskommunen min, Oppegård, hvor det er gode tog og bussforbindelser, jeg kunne gjerne tenkt meg en bolig langs vannet i Svartskog eller noe slikt. (Hurtigtoget fra Kolbotn bruker bare 11/12 min til Oslo s)

Nesodden er jo flott, men det blir ferge til Oslo sentrum da.

Vi flytter jo faktisk til Nes kommune da, som er retning Jessheim, jeg elsker bondelandet der, og min mann jobber der så ser frem til å komme ut av Oslo gryta .. fra vårt nye bosted så bruker timesekspressen 45 min til bussterminalen i Oslo, og ca 35min med bil utenom kø.

;-)

Skrevet

Jeg anbefaller jessheim, da skogmo og flatbyseter. Evt Norby, sand. Jeg har bodd her i snart 2år og trives veldig. Fine skoler her, spesielt på skogmo og gystad skolen. Og bra barnehager her også. Ta en titt på www.hoppensprett.no Vifo barnehagen Romsaas f.eks den er åpen fra 7-21, flexi plass max 10 timer per dag.

Det er motorvei rett ved, og jeg bruker 30min til oslo. Det går tog hver time herfra. Ellers hvert 30min fra kløfta, som er 10min kjøretur unna. Flyplassen er også rett ved ;O)

Disse stedene jeg nevnte er boligfelt med masse barn rundt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...