Gå til innhold

Far som liker å ta seg en fest, og

Anbefalte innlegg

Skrevet

mor som er drit lei av det! Da vi møttes var mannen min det man kaller en festløve. Men da jeg ble gravid med 1 mann og en stund etter at hu kom roet han seg veldig ned. Så var det på'n igjen med festing. Og det har vært mye krangling pga av dette for jeg synes det har vært mye til tider. Nå det siste året har det vært roligere igjen. Dvs 1, noen ganger 2 lørdager i mnd. Ikke alltid bytur. Nå har 2 mann kommet og maset er der igjen. Han spør om det er greit, og jeg er så lei av det spørsmålet. Vi er rett i underkant av 30 år, og jeg synes nå at de gangene vi skal feste kan vi gjøre det sammen, med noen unntak da selvfølgelig. Som oftest har vi besøk i helgene da det ikke er festing på han, og vi koser oss med god mat , film og spill. er jeg helt bak mål med dette, eller er det forståelig at jeg reagerer. Hva gjør dere andre som regel på en fredag og lørdags kveld?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi var vel 2 skikkelige festløver begge to før vi fikk barn. Vi har en sønn som blir 2 år i januar og jeg har termin med nr 2 i desember.

Heldigvis så forandret også min samboer seg etter at vi fikk barn og han er lite sugen på fest og byturer. Så helgene består stort sett av familliekos og mye god mat..(har nok lagt på oss begge..) film, vennekvelder. På dagtid i helgene så går vi tur med guttungen, lekeland, besøker besteforeldre osv... Vi er begge to 28 år. Klart det er lov og gå ut innimellom, men ikke hver helg og grisefylla er vel et tilbakelagt stadium for oss begge.

Når vi går ut nå så blir det mere vennemiddager med vin og baylis til kaffen..Jada innser at vi nok er blitt litt kjedelige med årene..Men syns at det er deilig og være sammen og slappe av i helgene siden vi begge er i full jobb.

Men ser jo frem til og ta meg et glass med vin elller to etter nr 2 er født...

Skrevet

Kan dere ikke bare avtale at han kan dra ut 2 lørdager i måneden, og hvis han vil mer ut enn det så må du bli med.

Skrevet

Fatter ikke hvorfor en voksen familiefar (eller mor, for den saks skyld) skal ha behov for å reise på fest to ganger i måneden. Håper og tror min utvalgte, dessverre ikke pappaen til lillejenta, men dog, er av samme materiale som meg selv - ferdig med fjortisfylla og klar for å bli voksen.

For all del - en fest i ny og ned er selvsagt moro, men når man har fått familie og barn, mener jeg en bør prioritere de.

Skrevet

Det er vel det som er hobbyen hans. Mens andre skal trene 3 ganger i uka, bruke en kveld i uka på scrapbooking, bruke 1 time på dib hver kveld osv., så finnes det dem som vil ut på byen noen ganger i måneden for å treffe venner.

2 kvelder i uka er vel ikke særlig mye, og det kan hende at hans sine venner er ikke de som kommer på middagsbesøk i helgene eller drar på café i ukedagene, så da er byen det eneste stedet han får møtt dem. Å møte vennene sine 2 ganger i mnd er da ikke særlig mye, og han får prioritert familien de resterende 26 til 29 dagene i måneden!

Skrevet

er dessverre bare sånn det er noen ganger. Mannfolk kan være noen barn de også. Jeg har ikke problemer med å drikke meg full etter at jeg fikk barn, det er ikke det som er grunn for krangel.

Det jeg har problemer med å forstå er at en familiefar faktisk foretrekker å feste med venner- på byen og ødelegge dagen derpå, i steden for å VILLE bruke den dyrebare tiden i helgene sammen med barna. Det er jo ofte bare i helgene familietiden er der for alle med full jobb og vel så det.

Vil du ikke heller tilbringe tida med ungene, er mitt poeng.

Jeg prioriterer selv annerledes, derfor er det så uforståelig for meg at ikke alle andre med barn også vil tilbringe så mye tid med dem som mulig.

Skrevet

En voksen person som kun omgås vennene sine ute på byen, har jeg problemer med å ta seriøst.

Vanligvis pleier vi å jobbe mye i ukedagene. Blir ikke tid til mye annet enn unger, arbeid, trening og avslapping. I helgene har vi mulighet til å være sosiale, og til å kose oss som familie.

Synes da det er helt meningsløst at man, annenhver uke, skal kaste bort dette i form av å reise på fylla.

Skrevet

Ja, når ukedagene består av unger, arbeid, trening og avslapping så må man jo treffe vennene sine i helgene. Det er vel det HI gjør når hun inviterer venner på middag. Og det er kanskje mest hennes venner, og hans venner enten ikke er inviterte eller synes det er litt rart med en slik middag. Mennesker er jo forskjellige. Når man blir sammen med en festløve så er det vel naturlig at dette mennesket har mange venner som liker å feste. Akkurat som hvis man blir sammen med en treningsnarkoman så er det ikke akkurat en overraskelse at partneren vil trene 5 dager i uka! Vil man ha en som er hjemme hver helg eller en som kun trener 2 ganger i uka, så burde man ha tenkt på det, og det ikke er så lett å endre mennesker.

En helg består jo av mer tid enn lørdagskvelder, og det er mange helger i en måned. Det at man drar ut (etter at ungene har lagt seg, kanskje til og med etter at partneren har lagt seg) på en lørdag og passer på å ikke drikke så mye at man ikke greier å være sosial på søndag er da ikke så særlig mye festing i grunn, og jeg kan ikke se at det skulle gå særlig utover ungene. Er annerledes om man faktisk drikker seg såpass drita at søndagen forsvinner også, men HI nevner ingenting om dette.

Skrevet

Å dette problemet kjenner jeg igjen! Jeg er så møkkalei av mannen min som drikker seg drita full så og si hver helg. Føler meg som alenemamma hver helg. Hver søndag ligger han rett ut på sofaen og er fyllesjuk.

Jeg er virkelig drittlei av dette! Men jeg har så problemer med å bli sint, og si i fra. Blir heller til at jeg er sur, og bare trekker meg unna. Sliter med spiseproblemer, så det gir heller utslag på den måten....

Skrevet

Kan vel også si at vi begge var noen festløver før vi fikk barn. Har nå en på nsart 1 år og skal ha igjen i mai neste år. Min kjære mann tar seg av og til en fest,men han kommer ofte tidligere hjem og drikker mindre slik at han ikke sover lenge dagen etter og er i form til å være sammen med lille snuppa.

Skjønner godt at man blir litt frustrert,både når det gjelder at man selv må ha alt ansvaret og for at den lille kanskje ikke ser pappa så ofte og at han da velger å bruke over halve helgen til å være borte/feste/fyllesyk osv er jo også veldig trist for den lille.

syns også det er litt trist hvis man bare har venner som man kan henge sammen med på fest/fyll osv...

La gutta få slå ut håret en gang i blant...de har så godt av det!!..

det viktigste er vel egentlig at mor føler at far tar det ansvaret som forventes selv o mhan tar en fest.

Skrevet

HI her.

Takk for svar.

Når vi inviterer venner hjem til oss er det både vennepar fra hans side og min side. Men siden vi nå har vært sammen såpass lenge har de da blitt fellesvenner. Og han er ofte på farten på hverdagen også. Drar til kamerater på kvelden og driver med hobbyen sin. Så at han ikke møter kamerater ofte kan ikke være unnskyldningen for at han må ut å treffe de i helgene. Han blir som regel godt beruset når han går ut. Ikke drita full som man sier, men godt brisen. Men han er som regel i god form dagen derpå, og står opp før kl 12.

Skal jeg sette dette på spissen så si han går ut to lørdager i mnd mens jeg sitter hjemme med to barn. Hva om jeg også skulle være like sulten på en fest og gått ut de to andre lørdagene. Det blir jo rettferdig, men et sunt og koselig familieliv blir det ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...