Kokkeli nyter våren:) Skrevet 12. oktober 2009 #1 Skrevet 12. oktober 2009 helt utsolgt for sko på butikken her. Alle vintersko va helt tomme i de størrelsene som kunne passe han.. Helt utrolig hvor folk handler hehe.. Og irriterende at ikke butikkene kan bestille inn nok.. Og viking cherroxene hadde enda ikke kommet.. Så målte jeg den skoen han hadde på seg i motsetning til foten. Og da var det en mm å gå på. Så det er jo ALTFOR lite. Så da måtte jeg jo kjøpe nye joggesko til han. .. Håper de får inn nye vintersko. Hun var ikke helt sikker på det. Men hun håpet jo og satset på det! Som hun sa selv, det går jo ikke ann å gå tomt fra sko allerede i oktober..
moota m storebror&lillebror Skrevet 13. oktober 2009 #2 Skrevet 13. oktober 2009 Ja det er helt sykt!! Lenge før vinteren har begynt går butikkene tomme for enkelte dresser og sko. Vi bor jo litt opp i høyden og bruker i alle fall vintersko tidlig. Og lenge før jeg har tenkt på å kjøpe eller å ta frem de fra i fjor, virker det som om halve dib har kjøpt vintersko og dresser og ull og luer og det andre som er. Så det er kanskje ikke så rart heller hehe =) Det er rart at de ikke tar inn mer eller i det minste har muligheter til å bestille mer. Enten så ringer de til andre butikker i nærheten, eller så får man beskjed om å reise rundt å lete. Var på reflex på Eger senteret sist uke og skulle kjøpe ull med bomull på innsiden til mine små, de var ribbet i butikkene, og vinteren hadde jo da ikke begynt en gang!! Angrer på at jeg ikke reiste rett til Sandnes, da hadde det ikke vært så langt til neste butikk om de var utsolgt..
Lene~mor til tre Skrevet 13. oktober 2009 #3 Skrevet 13. oktober 2009 Uff ja sånn er det her å, helst bør man kjøpe vinterskoene første dagen de kommer i butikken og det er som regel i førsten av september. Mange butikker får ikke inn flere varer heller og man ender opp med å gå i alle skobutikker som finnes for å få tak i sko, merker det spesielt på jenta mi iværtfall som bruker 35 og 36... dem har ikke så veldig mye å velge mellom når man er kommer over str 32 og under str 38
moota m storebror&lillebror Skrevet 13. oktober 2009 #4 Skrevet 13. oktober 2009 Det er ganske vanvittig! Jeg vil helst vente lengst mulig med å kjøpe nye slik at foten er den faktiske str når vinterskoene skal brukes. Vil ikke ha vinterskoene liggende i 2 mnd før vi bruker dem. Da kan jo foten være anderledes enn når skoen ble kjøpt.
metaMORfose Skrevet 13. oktober 2009 #5 Skrevet 13. oktober 2009 Mange foreldre kler på barna sine altfor mye for tidlig. De tenker ikke på at de skal være ute når det er 10-20 kuldegrader også. Dessuten er det ganske dumt å kle barna for varmt, da blir de ihvertfall syke. Vi bor på Østlandet (Oslo) og sønnen min på 10 bruker fremdeles sko (Timberland litt mer solid enn joggesko) og høstjakke. Ingen stillongs enda, men hodeplagg og hansker når han sykler på morgenen. Barnehagejenta vår bruker tynn bomull under buksene når hun er ute, inne HATER jeg at de går i dobbelt opp, så hun/bhg har tydelig beskjed om å ta av den tynne bomullen under buksa. Det blir for varmt å gå med begge. Og barn som går i strømpebuksa halve barndommen sin har jeg ikke så sansen for....... Som min datter sier, "da må vi ha skjørt over"!!!!!!! )))))
moota m storebror&lillebror Skrevet 13. oktober 2009 #6 Skrevet 13. oktober 2009 MetaMORfose: Jeg er helt enig med deg. Jeg er foressten motstander av strømpebukse under dongri ol. Tenk å gå med det selv hele dagen! Æsj! He he =) Mine går med vanlige klær og er det 5-6 minus ute og det er heller kaldt å dra i bhg så har vi dress på om vi kjører eller går. De har ulltøy og microfleece liggende i bhg som de kan ta på når de skal ut. Lillebror er bare 2 år og går gjerne i bare ullklærne inne i bhg også han. Mange ulltøy er så fine også nå =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå