Gå til innhold

Første møte med Riksen i dag - Utskrivningstid etter fødsel


Fifrildi

Anbefalte innlegg

Og er ekstatisk over at hvis fødselen forløper normalt skriver de meg gjerne ut etter seks timer slik at jeg slipper å overnatte på sykehus i det hele tatt. Ammehjelp kan man få poliklinisk om man trenger og ellers var det bare å ringe.

 

Så hvis det er noen flere her inne med sykehusangst som meg så er det gode nyheter om at det er store sjanser for å ikke måtte bli der så lenge i alle fall :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

har det motsatt jeg :( Hører til Haukeland og er livredd for å måtte hjem etter bare 2 dager :(

har slitt med ammingen begge gangene med de to andre og sist ble jeg på barsel i 7 dager for å prøve å få litt mer hjelp til dette og få litt avlastning før jeg kom hjem...

 

gruer vettet av meg om jeg MÅ jem etter bare 48 timer... vet med meg selv at jeg absolutt ikke vil være klar til å takle hverdagen så fort etter fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg ikke hatt direkte sykehusangst så hadde jeg nok ikke ville dratt hjem så fort med første baby. Men for meg så fortoner muligheten til å fomle med amming hjemme, kanskje med besøk fra helsestasjonen tidlig, seg som rene himmelriket. Jeg får feks ikke sove på sykehus uansett om de gir meg tonnevis med valium og sovetabletter fordi jeg er så redd, det gagner ingen :)

 

Jeg planlegger at mannen min skal ta en del avlastning for meg hjemme samt at moren min kommer innover for å hjelpe til.

 

For meg hjalp det å ha snakket med sykehuset om alt dette i går. De sørger da for å tilrettelegge for meg siden jeg er redd for å være der. Det må være mulig å legge en plan for å tilrettelegge for deg som er redd for å måtte bli jaget hjem? Kanskje du burde ringe og be om en tidlig samtale om dette? Å ha avklart dette for meg har i alle fall løftet en gigantisk bør fra mine skuldre og jeg merker hvor mye mer jeg plutselig gleder meg over å være gravid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan jeg ringe føden selv og be om en sånn fødselsforbredende samtale? trodde jeg måtte ha henvisning fra fastlegen eller noe sånnt jeg??

hadde en sånn samtale sist, siden mitt første svangerskap endte i akutt KS, og jeg var livredd for at det skulle skje igjen :( (planlagt også egentlig)

 

tror det var jordmor som fikset den samtalen for meg sist...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan helt sikkert ringe selv til sykehuset der du har fødeplass. Og hvis de vil ha time ordnet via jordmor/fastlege så vil du da få vite det når du ringer. Men mest sannsynlig kan de ordne noe for deg direkte.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om noen lurer... det kunne jeg ikke. ringte KK i dag og de forlangte henvisning fra fastlege for å ta meg inn til fødselsforberedende samtale :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så teit! Men da vet du det, og kan få fastlegen til å fikse det sporenstreks :)

 

Jeg synes det var veldig rart, men vanskelig å diskutere med steders interne rutiner....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det syntes jeg også.. men det haster jo ikke da lol har jo over 5 mnd til termin ;)

 

vi får håpe vi får det sånn omtrent som vi vil alle sammen uansett om det betyr så kort som mulig eller så lang som mulig liggetid ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...