Gjest Skrevet 12. oktober 2009 #1 Skrevet 12. oktober 2009 Jeg har en svært oppegående 5 åring, men som også er litt bekymret av seg. Han tenker mye - og det begynner å gå opp for han at han ikke kan beskyttes mot alt her i verden- og at verden faktisk er ganske stor og tildels skummel. Ting kan hende med oss, uten at vi kan styre dette selv. Jeg er alene med gutta (en 5 åring og en 1 åring) hele uka - og jeg har lurt på om det an være smart å lære eldste å håndtere mobiltelefonen og slå nødnummeret. Man kan jo aldri vite ! Er det for tidlig å lære en 5 åring dette ? Og hvordan gå frem for å forklare han dette, uten å "fortelle" at noe teoretisk kan skje meg, slik at jeg ikke klarer det selv ? Vil jo ikke skremme han heller....
Mille** Skrevet 12. oktober 2009 #2 Skrevet 12. oktober 2009 Jeg har forklart det til 4 åringen min, og hun husker nr. Om det vil funke i en akuttsituasjon håper jeg vi slipper å finne ut. Vi hadde lest en bok om Karsten og Petra, hvor Karsten hadde falt ned fra huskestativet og besvimt. De måtte ringe sykebil og sånn kom vi inn på hva man må gjøre hvis noen skader seg. F.eks mamma. )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå