Gå til innhold

svinenfluensa.


mamma til en jente 07

Anbefalte innlegg

Hei. er det mange som kommer til å ta den vaksinen de annbefler. ? er litt usikker selv. har de i det heletatt testet det ut på gravide?? noen som vet hva bi virkningene er? og de sier jo at om vi blir syke so kan vi fli opptil ti ganger sykere en vanlge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, huff, vanskelig å vite. Hjerte sier nok nei, det vil jeg helst ikke. Så sier hjernen at jeg kanskje ikke må være så sta og tro på at helsenorge faktisk er kompetente nok til å gi anbefalinger. Så jeg vet liksom ikke helt. Den er nok ikke testet på gravide, svært lite medisiner blir jo det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke vaksinere meg.. Vil ikke ta sjansen på noe som er så lite utprøvd på gravide.. Da satser jeg heller på å holde meg frisk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt usikker på om jeg vil ta vaksinen enda, men leste litt på denne siden ikveld:

http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=233&trg=MainArea_5661&MainArea_5661=5631:0:15,5042:1:0:0:::0:0

 

Det står ganske mye rart om både influensa og vaksine i pressen, men det kan jo være greit med litt fakta før man avfeier vaksinen som farligere enn influensaen? Det kan jo være en grunn til at selv verdens helseorganisasjon anbefaler gravide å ta vaksinen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal ta den. har ingen frykt i forhold til vaksinen, og ikke så mye i forhold til svineflunsaen heller, men liker ikke å være syk, og er det anbefalt så er det anbefalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker å ikke ta den. Leste om vaksinen på FHI sine sider, og da sto det at den ikke er testet på gravide, men kun i dyreforsøk. Passer heller på god håndhygiene og unngår store forsamlinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...