Gå til innhold

Noen som har noen gode råd? Fortvilt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jakob har nettopp funnet ut at det er mulig å gå ut av sprinkelsengen. Snart 22 mnd.

Et par dager nå har han vært umulig å legge, kommet opp hele tiden og nå brukte vi halvannen time, til slutt måtte jeg ta han opp og han sovnet på meg... Dette funker jo ikke, får ikke noe alenetid. Han våkner også innimellom på natten og samme greia... Utrolig slitsomt!

Noen som har råd? Han sover fortsatt bortimot to timer på dagtid..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kan jo virke som han ikke vil sove mer da:) prøv det noen dager og se hvordan han blir.

er vel på tide med "storgutteseng" nå vil jeg tro.

de to største mine har begge slutta å sove på dagtid for lenge siden da de var så "gamle".

snuppa vet jeg ikke ennå da hun kun er 11 mnder.

lykke til!

Skrevet

Ja jeg er også inne på tanken. Men så er det jo også sånn at frem til nå har han sovnet greit rundt 20:00, sovet til ca 07:00 (da må vi stå opp og i bhg og jobb) og i tillegg har han sovet ca 1-2 timer på dagen. Så det virker nesten som han trenger den duppen også. Han er ekstremt aktiv på dagtid.

Når det er leggetid er han veldig trøtt, men jeg tror han ikke klarer å roe seg fordi han vet at han kommer ut av senga. Nå var han OVERTRØTT når han sovna på meg....

Æsj det er vanskelig... Ja kan iallefall likegodt kjøpe vanlig seng nå, men gud for et stress det vil bli også hehe:) Han er sååååå sta den lille pjokken min!

Skrevet

Om barnet kommer ut av sprinkelsengen er det på tide å bytte. Det kan jo være farlig om det skjer om natta.

Skrevet

Jepp, vi skal det! Må bare få kjøpt seng først.

Men jeg trenger uansett noen råd til å få han til å bli i sengen, sprinkelseng eller ikke :)

Anyone?

Skrevet

Dere må jo bare følge han til sengen igjen og igjen og igjen. IKKE gi dere.

Før dette kan dere ha en rutine på at dere leser bok, så får han velge lydbok som han kan høre på.

Skrevet

Hehe, ok, dette kan bli spennende...

Det er vel ikke noen annen måte å gjøre det på, selv om jeg skulle ønske noen kunne si "Det er heeelt normalt og pedagogisk riktig å binde han fast med kjetting i senga:)"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...