Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2009 #1 Skrevet 12. oktober 2009 Noen som har adressen? Hun som hadde vært på mødrehjem
Gjest Tale30 Skrevet 12. oktober 2009 #5 Skrevet 12. oktober 2009 Jeg har ikke hørt noe om henne før, så jeg ser bare hennes side av saken. Men tenk om hun faktisk er offer for barnevernets feilvurderinger da. Ingenting kan være jævligere enn å miste barnet sitt. Dersom man har en diagnose i psykiatrien så følger den deg resten av livet og alt du gjør tolkes i lys av den virker det som..
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2009 #6 Skrevet 12. oktober 2009 Hun gjør det ikke bedre for seg selv ved å si at barnevernet bare er ute etter å ta unger fra folk og at de forfølger henne. Hun virker ekstremt paraniod. Kan godt hende at hun burde ha omsorgen for barnet sitt, og at hun er en god mot, men hun går fram på feil måte.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2009 #7 Skrevet 12. oktober 2009 Å sympatisere med en mor som går på piller under svangerskapet, er bandeleder, kidnapper og har blitt fratatt 3 barn tidligere sier vel sitt..
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2009 #8 Skrevet 12. oktober 2009 Hva vet vi om hun kanskje urettmessig er frattat barbet sitt, men hun har et syn på livet som er ganske psykt.. Hun omtaler den eldre og godhjertede kvinnen som har hatt 50 fosterbarn som djevelesns ansatt. Hun forteller at NESTEN ALLE barnevernssaker ikke burde vært barnevernssaker.. Nei, hun kan ikke ha samme virkelighetsoppfatning som de aller fleste oppegående mennesker.. desverre..
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2009 #10 Skrevet 12. oktober 2009 Om en går på f eks Youtube og søker barnevernet, og begynner å se litt der, og lese litt rundt om de menneskene som legger ut slikt, så ser en at de er langt fra friske. De vet ikke sitt eget beste, og hvordan skal de da vite barns beste?
Gjest Tale30 Skrevet 12. oktober 2009 #11 Skrevet 12. oktober 2009 Jeg har sett mange som er helt ute, men hun her var ikke slik syns jeg. Nå har ikke jeg lest alt heller da. Og jeg har selv en venninne som sliter med psykoser som er ekstremt flink til å snakke for seg.. Jeg blir bare så preget av å høre slikt.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2009 #12 Skrevet 12. oktober 2009 Rossijanka er en av dem på Youtube, sammen med visse andre.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2009 #13 Skrevet 12. oktober 2009 er det sant? jeg har tidligere blitt tvangsinnlagt på psykiatrisk. er helt frisk nå. og dette skal følge meg resten av livet? tviler på at noen kommer å tar barnet mitt fra meg altså.. men herregud føler meg ikke 100 % trygg lenger når du sier sånt...
Gjest Tale30 Skrevet 12. oktober 2009 #14 Skrevet 12. oktober 2009 Du som ble redd angående det med å bli forfulgt pga psykiatrien. Ikke ta mine ord for sanhet. Jeg mente bare at det kunne virke slik. Det hadde vært mange som har mistet barna sine hvis en diagnose innen psykiatrien skulle være grunnlag. Det jeg mente var at dersom man kommer i en situajson med barnevernet så kan en diagnose bli tatt med i vurderingen. Men dette er altså ikke noe jeg VET. Ikke meningen å skremme deg. Jeg kjenner en psykolog som jobber med angstpasienter og hun sier at det skal EKSTREMT mye til før de sender bekymringsmelding til barnevernet på vegne av sine pasienter.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2009 #16 Skrevet 12. oktober 2009 Jeg synes ikke hun jenta i bloggen virker frisk.. men jeg kan jo forstå at hun er desperat da, det kommer jo veldig til uttrykk i alt hun skriver.. hvem hadde ikke blitt det av å bli fratatt sitt nyfødte barn! Selv om hun har psykiske problemer er hun jo en mor, på lik linje med alle andre mødre. Hun har båret dette barnet frem til verden.. Det at hun har blitt fratatt barnet gjør vel ikke den psykiske helsen hennes bedre akkurat.. Synes synd på henne jeg..
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2009 #17 Skrevet 12. oktober 2009 Her er jeg overbevist om at BV har gjort en god og riktig jobb!!!
♥♥ M ♥♥ Skrevet 13. oktober 2009 #18 Skrevet 13. oktober 2009 Uff, mors verste mareritt ja.. Det er det.. Vet ikke helt hva jeg syntes jeg.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2009 #19 Skrevet 13. oktober 2009 Helt ærlig; barnevernet har helt sikkert tatt rett avgjørelse, og barnet er jo hos sin far. At dette er sårt og vondt for en mor, er jo helt forståelig, men barnets beste går foran "synd på mor". En kan ikke la barn utsettes for omsorgssvikt bare fordi mor ikke skal bli lei seg. Det er her det hele ligger. Det hadde vel vært mer merkelig om foreldre/mødre ikke reagerte når de mistet omsorgen for sine barn? Poenget at de fleste tilfeller av omsorgsovertakelse skjer nettopp fordi foreldre ikke selv ser problemene og sine begrensninger. De tror nok at de uansett er best for sine barn, og da blir det jo sjokk når andre ser noe annet på barnas vegne. Det er ikke nok å være glad i sine barn, det ligger så mye mer enn det i omsorg. En kan svikte grovt selv om en elsker sine barn høyere enn himmelen. Og da er uansett barna taperne om ingen hjelper dem. Da er det bedre at foreldre er tapere, slik at barna får den oppveksten de trenger og fortjener. En voksen kan velge hvem en vil omgås og la påvirke sine liv. Barn må la andre bestemme dette, og da er det godt at noen voksne har fornuft nok til å velge bra for barn. Om det så er barnevernet som må gjøre det i noen tilfeller.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2009 #20 Skrevet 17. oktober 2009 Hun har jo en diagnose som man ikke bare blir friskmeldt av, for å si det sånn, og en av symptomene er paranoia. Jeg har lest ganske mye av det hun har lagt ut på nettet fordi jeg er pårørende til en annen med samme diagnose, og dessverre tror jeg også at barnevernet har gjort riktig i denne saken. Uansett hvor trist det er for mammaen...
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2009 #21 Skrevet 17. oktober 2009 Paranoiaen skinner gjennom, ja. Jeg synes oppriktig synd på denne jenta, men tror fremdeles at bv har tatt riktig avgjørelse her. Og det skjønner de vel selv om de ser enkelte av tingene hun har lagt ut på nettet.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2009 #22 Skrevet 17. oktober 2009 Hvilken diagnose har hun da ? har ikke lest alt, men syns ikke hun virket psyko jeg, bare veldig trist-forståelig nok
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2009 #23 Skrevet 17. oktober 2009 Hvilken diagnose har hun da ? har ikke lest alt, men syns ikke hun virket psyko jeg, bare veldig trist-forståelig nok
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2009 #24 Skrevet 17. oktober 2009 Jeg tenker også at her har barnevernet gjort rett. Stakkars mor altså, men barnet må gå foran hennes behov og ønsker.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2009 #25 Skrevet 17. oktober 2009 Hun kaller Aline spedbarnshjem en konsentrasjonsleir.. Burde ikke varselsklokkene deres ringe nå?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå