Gå til innhold

Fantastisk vannfødsel:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da har jeg født:) Jenta vår kom til verden 27.09.09.

Terminen min var 3 oktober:)

Jeg begynte med rier hvert 30 min rundt kl 03.30, kl. 07.00 kom de med 10-13 min mellomrom og slimproppen gikk. Da ringte jeg føden men fikk beskjed om å holde meg hjemme og ringe tilbake når de kom med 2-3 min mellomrom. Jeg dusjet og spiste litt mens riene ble heftigere og vondere. kl. 09.00 kom riene med 2-3 min og under 2 min. Da ringte jeg føden igjen, men fikk beskjed om at jeg bare kunne ta livet med ro og avvente fordi jeg var førstegangsfødene. Dette følte jeg ble feil og ba om å få komme ned for en sjekk, selv om jeg kanskje ble sendt hjem. De sa at jeg bare måtte komme ned dersom jeg ønsket det.

Kl. 10.30 fikk vi komme inn til sjekk, og jordmor ble lang i masken da det viste seg at jeg hadde 7 cm åpning. Fikk tildelt fødestue og jordmor spurte om hun skulle tappe i badekaret. Jeg takket ja til dette, for jeg hadde et ønske om å føde i vann.

Det var herlig lindring å ligge i karet, og riene kom og gikk:) En tur opp av karet for å gå på do ellers lå jeg der hele fødselen. Pressriene varte i 50 min og alt jeg fikk var et lite skrubbsår:) Ingen sying:) Ingen smertestillende:)

Kl. 14.20 kom det en liten jente på 2680g og 45 cm lang:) Hodeomkrets 33 cm:) og helt perfekt:) Altså 4 timer etter vi kom til sykehuset kl. 10.00.

Har hatt endel startproblemer ifht ammingen, men nå går det lekende lett med skjold:) Hun har nå gått opp til 3005 g og er 15 dager gammel:)

Ønsker alle lykke til med fødselen:) Jeg anbefaler vannfødsel for dem som har lyst å prøve dette:) Jeg hadde en fantastisk fødselsopplevelse:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så mye jenta og en flott fødselsopplevelse! :)

Jeg sniker litt her fra 2. trimester og har planlagt vannfødsel selv. Forrige fødsel fikk jeg være i badekar under riene og syntes det var himmelsk. Har et par spm. om hva som skjer etter at barnet er presset ut. Får du det opp på brystet ditt, og hvordan gjør de med navlestreng og morkake? Må du opp av badekaret da?

Skrevet

Det holder jeg med deg i:)

Du får barnet opp på brystet mens de klipper navlestrengen. Så må man ut av karet og opp i sengen der de tar ut morkaken:) Ingen problem og ikke ekkelt i det hele:)

Skrevet

Gratulerer med jenten din:) Hørtes ut som en fantastisk fødsel:)

Skrevet

Det var en flott opplevelse:)

Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...