septbaby09 Skrevet 12. oktober 2009 #1 Skrevet 12. oktober 2009 Han er bare 1 uke gammel, men vil absolutt ikke sove i egen seng. Prøver alt, pakke godt, sovne ved puppen først, med smokk/uten smokk, med min t-skjorte ved siden av seg etc.. men han vil ligge tett inntil kroppen min, eller samboer sin. Virker som han virkelig renger korppskontakt. Dette medfører jo lite søvn såklart, fordi jeg er redd for å legge meg oppå han etc. Noen med samme problem, eller erfaring, når dette evt går over? Må jo bare la han bestemme enn sålenge stakkars lille..
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 12. oktober 2009 #2 Skrevet 12. oktober 2009 vi har med begge våre lagt de i vognbagen oppi senga de første mnd...der er det trygt og godt, og det har fungert her hvertfall...har ikke vært noe problem å få de over i senga etterpå heller..dersom han er urolig kan du ha bagen oppi deres seng litt også til han sovner, og flytte bagen over etterpå;-)
septbaby09 Skrevet 12. oktober 2009 Forfatter #3 Skrevet 12. oktober 2009 Takk for svar:) Da prøver vi det, for han sover i bagdelen i stua på dagen. Satser på mere søvn nå da he he
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 12. oktober 2009 #4 Skrevet 12. oktober 2009 hehe, skjønner hva du mener for å si det sånn- jeg var også livredd for å rulle over flisa da vi samsov helt i starten, hun var jo så bittebitteliten og skjør og jeg var trøtt som fy, men sov likevel som på pinner. Men jeg ble fort vant til det, og det tok ikke mange dagene før jeg også klarte å sove godt med jenta mi inntil meg. Og selv om det ikke virker sånn, så har man faktisk instinkter i kroppen som hindrer oss i å rulle over babyen i søvne, sålenge man er edru og ikke sløvet av medisiner osv.. Hvor lenge han vil ha behov for slik nærhet ved soving er ikke lett å si noe om nå egentlig, der er babyene veldig forskjellige tror jeg! Prøv vognbag i senga- det funka fint her, mulig at det vil gjøre det for dere også? Ellers synes jeg denne siden er ganske bra, om nyfødte og søvn: http://sovlillebaby.com/foerstemaand.htm
AO3 Skrevet 13. oktober 2009 #5 Skrevet 13. oktober 2009 Jeg måtte faktisk sove med knerten OPPÅ meg i nesten to måneder! Det var slitsomt, men den eneste måten å få ham til å sove på... Vognbag i senga funket altså ikke her... Det finnes også egne ammemadrasser man kan ha i senga, med kanter som kan tas opp og ned. Kan være verdt å prøve?
Ranni Skrevet 13. oktober 2009 #6 Skrevet 13. oktober 2009 Jeg sov også med prinsen oppå meg de første ukene. Skjønner egentlig veldig godt at det er litt for stor overgang fra tette, varme, nære mammamagen der de hele tiden hører mammas hjerteslag til en "stor" seng der de ligger helt alene... Gi babyen tid til å venne seg til verdenen utenfor magen :-)
LilleMalin♀♂♂ Skrevet 13. oktober 2009 #7 Skrevet 13. oktober 2009 Enig med Ranni her, mine småtasser hadde også stort behov og ønske om kroppskontakt med mamma'n sin. Det var veldig kos å ha dem sovende oppå seg på dagen og natten, men også upraktisk, man blir jo litt stuck! Kjekt å tisse og spise litt selv også innimellom;) Hva med å bære i sjal på dagtid? Gi veslebabyen masse kroppskontakt så babyen blir mettet med det. Etterhvert klarte jeg å vippe babyen ned på min madrass og etter en stund ned i vuggen med et deilig rede. Nå sover han på eget rom og nå kan jeg gå ut før han har sovnet ordentlig. (Han er 10 mnd nå)
Ranni Skrevet 13. oktober 2009 #8 Skrevet 13. oktober 2009 Bæresjal er gull! Da har du hendene fri og får gjort litt (spist f.eks :-)) og babyen får både kroppskontakt og deilig vugging :-)
Juli-babypåvei Skrevet 13. oktober 2009 #9 Skrevet 13. oktober 2009 Vi hadde samme problemet med lillegutt. Han sov inntil meg de to første ukene, etter det forsøkte vi sengen og det har gått ganske greit. Vi har nå lagt vognposen i sengen med god suksess. Han har, på gode netter, sovet 5 timer alene =) =) Noen trenger bare litt mer tid, de har jo tross alt ligget i kroppstemp i 9 mnd.
MathildeC Skrevet 13. oktober 2009 #10 Skrevet 13. oktober 2009 Vi "svøper" babyene våre vi, litt slik som du ser i russiske filmer der babyen henger som en kokong på veggen, he he. Neida, men pakker et teppe tett rundt slik at armene ligger inntil kroppen (kan også la armene stikke ut oppe, men da blir de gjerne irriterte og sinte). Sovner mye lettere og sover bedre. Dette er en vanlig skikk i mange andre land, men ikke så utbredt i Norge. Kan brukes frem til ca 3 mnd alder, kommer an på barnet.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 13. oktober 2009 #11 Skrevet 13. oktober 2009 jess, signerer den sonia, sofie...- svøping har funka utmerket for oss også, og roet henne ned før soving=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå