Cajsa Skrevet 12. oktober 2009 #1 Skrevet 12. oktober 2009 Nå begynner så smått kjøpelysten å melde seg. Har allerede investert i babybilsete (kampanje på babyshop) men nå når vinterklærne kommer i butikkene så grubler jeg litt over hva babyen vil trenge. Jeg har termin i midten av februar, og da er det jo fremdeles en periode med kaldt vær. Vurderer derfor ullbody/ulldress. Hadde sommerbaby sist, men husker fremdeles med gru hvor vanskelig det er å tre noe over hodet på en nyfødt. Noen som har noen tips til ullklær for små babyer? Finnes det ullbodyer med kimonolukning? Det er det eneste som duger de tre første månedene, og ihvertfall dersom pappaen skal ha noen sjanse til å kle på. Har ellers noen venninner som er totalt på den økologiske bølgen, og da lurer jeg på følgende: Hva er det som er så ille med kjemisk behandlet ull dersom en vasker det noen ganger før bruk? Noen flere av dere som går og lurer på det samme?
FrkBomst&Frø Skrevet 12. oktober 2009 #2 Skrevet 12. oktober 2009 kjemisk behandlet ull har mistet enda fler av fettstoffene sine, det er de som holder på varmen. Så vidt jeg vet...
Guttemamma x 3 Skrevet 13. oktober 2009 #3 Skrevet 13. oktober 2009 Førstemann ble født i desember og da kjøpte vi ullbodyer med omslagslukning fra Petit Bateau (knapper/bånd). De blir nok brukt en runde til. I tillegg har jeg kjøpt en ny ullbody fra Nøstebarn med knappelukning (også omslag). Ut over det har jeg planer om å strikke et par omslagsbodyer i ull etter mønster fra boka "Myk Start".
Yo&La+spire Skrevet 13. oktober 2009 #4 Skrevet 13. oktober 2009 Nøstebarnulla er jo litt dyr, men eg synes den er verdt det! At den er ubehandlet og tilsatt lanolin gjør at den ikke blir like fort skitten også De har omslagsbodyer. Ellers er det jo supert å strikke selv om man kan det. Eg venter ikke før i april, men kommer til å bruke ull den første tiden likevel, for det kan vere surt utover våren også (evt ull/silkeblandinger). Strikker det meste selv, for det er koseligere;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå