Gjest Skrevet 12. oktober 2009 #1 Skrevet 12. oktober 2009 Mannen har gresspollenallergi og er nå begynt med vaksinering slik at han om 3-5 år vil være helt fri for allergi. I dag var sønnen vår på 7 år med ham til spesialisten etter å ha fått henvisning fra fastlegen, og han fikk påvist gresspollenallergi han også, akkurat som vi misstenkte. Han kan da begynne med vaksiner neste høst om vi vil, noe spesialisten anbefalte fordi dette også kan forebygge astma og utslag av allergier knyttet til gresspollen (heter noe spesielt dette, men husker ikke helt). Er likevel litt skeptisk siden han er så liten enda, vaksinen er jo så ny. Lurer på om det er noen andre foreldre her i samme situasjon. Som har barn som er under vaksinering eller skal. Hva tenker dere om dette?
Bare jeg er meg :o) Skrevet 12. oktober 2009 #2 Skrevet 12. oktober 2009 Vår sønn fikk påvist gress og bjørkepollen hos spesialist sist uke. Han kan ikke få vaksine siden han er for liten. Vi skal starte forebyggende behandling i februar. Hadde han vært stor nok hadde jeg vaksinert han.Han var så ille i våres at han rett og slett ble syk av å være ute.Slitomt å se han slik. Nabogutten er nå snart 9 år og får vaksine og lever et helt annet liv enn da han var liten gutt. Lykke til
Gjest Skrevet 12. oktober 2009 #3 Skrevet 12. oktober 2009 Takk for svar! :-) Vår gutt viste symptomer for første gang i sommer, men var veldig plaget på de dagene med høy spredning. Vi gav zyrtec, nesespray og øyedråper, og det stagget det en del, men ikke helt. For å få vaksninen må han gå på medisiner på blå resept i et år/en sesong før vi kan begynne med vaksinen, så det blir jo neste sommer. Har bare ikke hørt om andre som har barn som får denne, derfor er det greit å høre om andre og hvordan de opplever dette :-)
ApriIbaby Skrevet 12. oktober 2009 #4 Skrevet 12. oktober 2009 Eller det kan gå som med mannen min: Han fikk utløst astma etter 3,5 år og har når kronisk astma. En annen lege fortalte oss at vaksinering generer mye penger i kassa på en rask og enkel måte for de som holder på med dette og at terskelen for å vaksinere dessverre påvirkes av dette. Dermed settes en hel del vaksiner som ikke burde vært gitt. I ettertid ser vi av retningslinjene for denne type vaksinering av vaksinering av mannen min skulle vært avsluttet umiddelbart da astmaen ble utløst....noe den ikke ble på tross av ghjentatt spørsmål fra oss...... Aldri så godt som noe da...han er mye bedre av gress og bjørkepollenallergi, men hadde foretrukket allergi fremfor helårsastma :-((
Gjest Skrevet 12. oktober 2009 #5 Skrevet 12. oktober 2009 Uff da, dette hørtes jo ikke bra ut! Er jo nettopp derfor jeg er skeptisk, fordi man vet litt for lite om denne synes jeg. Den er jo fortsatt nesten litt på utprøvingsstadiet, er den ikke? Ellers vet jeg om mange voksne som er blitt helt frisk for allergien og har aldri hørt at noen av dem har utviklet astma av den.
Bare jeg er meg :o) Skrevet 12. oktober 2009 #6 Skrevet 12. oktober 2009 Vår sønn fikk også dette veldig plutselig i våres.Prøvde zyrtec uten go efekt og gikk over til aerius,ventoline,øyedråper og nesespray.Han hovnet kraftig opp i hele ansiktet sitt.Glad vi nå er i "system" og kan forebygge frem til neste sommer. Han er tre år. Denne nabogutten er en "allergiunge". Han er kjempe plaget og mor har mått holdt han hjemme fra skolen i den værste perioden. De valgte å reise vekk for å unngå våren i norge. I år har han hatt "snille" plager og har fungert bra pga vaksine. Moren angrer ikke på valget.
ApriIbaby Skrevet 12. oktober 2009 #7 Skrevet 12. oktober 2009 En kollega av han som stod for vaksineringen ble opprørt over at gubbens vaksinasjon hadde fortsatt og trodde knapt det han hørte. Han har fortalt oss dette om pengene i det og at det derfor forgår en del useriøs vaksinering. Han har og sagt at han ikke vil bli sitert på dette i en sak av kollegiale årsaker ...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå