partyoffive Skrevet 12. oktober 2009 #1 Skrevet 12. oktober 2009 Tror vi trenger noe forandringer her i huset, men synes det er veldig tidlig. Gutten er 18 mnd, men NEKTER og gå i sprinkel sengen.
Gjest Skrevet 12. oktober 2009 #2 Skrevet 12. oktober 2009 Eldste var nærmere 2,5 år, men vi prøvde fra han var ca. 19-20 mnd. Minsta vet jeg ikke enda, hun er 14 mnd.
Ksenia & Anjem Skrevet 12. oktober 2009 #3 Skrevet 12. oktober 2009 Nekter? er det ikke bare å sette han oppi sengen? Eldstemann var litt over 2år..men minstemann skal være i sprinkelsengen lengre
Bare jeg er meg :o) Skrevet 12. oktober 2009 #4 Skrevet 12. oktober 2009 Begge sov i sprinkelseng til de var tre år. Klatret aldri ut så var ingen grunn til å gå over til stor seng
partyoffive Skrevet 12. oktober 2009 Forfatter #5 Skrevet 12. oktober 2009 Nei, det er ikke bare og sette han oppi sengen. Vi holder ikke på slik. Det eneste jeg lurte på hvilken alder andre sluttet med sprinkel seng generellt. Kun alderen...
UnePune äntligen hemma! Skrevet 12. oktober 2009 #6 Skrevet 12. oktober 2009 Eldste bytta da vi fikk mellomste, det gikk veldig bra - 22mnd`er. Mellomste hoppa ut da han var 1,5 år, slieit med legging i et år etterpå - så det var altfor tidlig synes jeg =P Minste er 1,5 og har ikke hoppa ut ennå...håper han kan bruke den leeeenge til! =)
St.Sunniva Skrevet 12. oktober 2009 #7 Skrevet 12. oktober 2009 Snuppa mi fylte 3 i går, og hun fikk ny seng til bursdagen. Har riktignok aldri klaget på sengen sin, og hun spurte til og med hvor babysenga var når hun hadde fått den nye :-)
Gjest Skrevet 12. oktober 2009 #8 Skrevet 12. oktober 2009 Jenta vår var ca. 18 mnd. når hun IKKE ville ligge i sprinkelsenga mer. Hun klatra aldri ut av den, men hun ble helt hysterisk når vi la henne i den, og sov skikkelig dårlig. Virka nesten som hun fikk litt klaustrofobi... Bytta til juniorseng da, og har ikke angra ett sekund. Etter det har hun vært som ett lam hver kveld og hele natta (med mindre hun har vært syk, og det teller jo ikke:). Ikke går hun ut av juniorsenga heller, selv om det er veldig lett. For vårt vedkommende var det helt rett å skifte seng.
3småtroll♥ Skrevet 12. oktober 2009 #9 Skrevet 12. oktober 2009 Eldste var bare 11 mnd da vi la henne over i stor seng med sengehest. Gikk veldig fint og det var fordi lillesøsteren snart skulle komme... Mellomste la vi over da hun var ca 14 mnd. Hun klatret og ville sove med søsteren sin (de delte rom) Minstemann ligger i sprinkelsengen enda- 17mnd. Han har hatt en liten periode der han ville sove i store sengen og hylte NEI når jeg prøvde å legge han i sin seng. Han har en vanlig seng på rommet sitt så da lot jeg han prøve å ligge der. Det var i sommer, men han sov ikke så godt i den store sengen og plutselig var det greit med sprinkelsengen igjen;)
erteposen + 4 Skrevet 12. oktober 2009 #10 Skrevet 12. oktober 2009 1,5. De klatra ut av senga om de hadde bare bein, og det er jo ikke moro å finne et barn med knekt nakke på morgenkvisten:/
partyoffive Skrevet 12. oktober 2009 Forfatter #11 Skrevet 12. oktober 2009 Han klarer ikke og klatre ut, men han pròver tappert, og går berserk når han ikke kommer ut. Vi opplever mye av det samme som deg 'susamedeipå2'. Han virker som han får helt klaus droforbi når han kommer ned i den. Litt 'fanget' liksom. Han er også 18 mnd. Lurer på om det kan være verdt investerngen og pròve med en 'stor gutt seng'. Han har 2 eldre sòstre, og jeg tror han ser sengene de har og tenker han vil ha det samme. Ikke verdt det for meg og 'tvinge' han til og sove i sprinkelsengen, og ha flere timer med hyling hver kveld, hvis en junior seng fra Ikea gjòr han lykkelig. Jeg har 3 barn, 'I pick my battles'☺ Takk for svar jenter☺
partyoffive Skrevet 12. oktober 2009 Forfatter #12 Skrevet 12. oktober 2009 Nei, huff - det er jo ikke morro. Han har ikke klart det enda, men han pròver iherdig☺
bamby Skrevet 12. oktober 2009 #13 Skrevet 12. oktober 2009 Mellom 2 og 3 er vel vanlig? mi skal være i den lengst mulig;)) hun hopper ikke over...de få gangene jeg har prøvd sovesofaen løper hun fort inn igjen:P Såå for holde henne i senga, satser jeg på nærmere 3,)
*toppris* Skrevet 12. oktober 2009 #14 Skrevet 12. oktober 2009 gutten min var 1,5 år når han gikk over til vanlig seng:)
* 5 om dagen * Skrevet 13. oktober 2009 #15 Skrevet 13. oktober 2009 vi har en veldig rolig gutt,så han lå i sprinkelsengen helt til nå i september,han var 3 år i juli.han gikk aldri ut av prinkelsengen,men han ble for lang. nå har han stor seng, med sengehest,og klarer å gå ut av selv, men gjør det ikke,før det er morran....veloppdragen...hehe.... men jeg tror han var veldig sen med å komme seg over i stor seng.
Stina <3 Skrevet 13. oktober 2009 #16 Skrevet 13. oktober 2009 Min er 3,5 år og sover ennå i sprinkelseng Han har både en sprinkelseng og voksenseng på rommet Vi lar han ennå velge hvem han vil sove i Har de siste ukene oftere valgt den store sengen Tar nok sikkert vekk sprinkelsengen snart
tobarnsmamma2 Skrevet 13. oktober 2009 #17 Skrevet 13. oktober 2009 jenta vår var 2 år og 3 mnd da vi bytta, da ble det mye bedre. Tror hun var redd oppi der...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå