Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2009 #1 Skrevet 12. oktober 2009 Må bare få ut litt før det koker over, med et lite smil om munnen Min samboer og jeg har vært sammen i 7år, vi har vært samboer i 6 av dem og har en baby på 5mnd. Jeg har alltid hatt et godt forhold til svigerfamilien, og jeg er alltid snill, hyggelig og hjelpsom mot de. Vi kjøpte oss ny leilighet for to år siden, og vi har ofte nærmeste del av svigerfamilien på besøk, altså far, mor og søsken. Men sjelden de eldre, de prøver vi å besøke når vi har tid. Grunnen til at de aldri er her er at min samboer ikke har så tett forhold til de. Mormoren har likt meg, men etter jeg ble gravid og babyen kom har hun blitt mindre hyggelig. Hun er ikke særlig interessert i å snakke med meg lenger, siden jeg ikke har en standard husmorrolle her i heimen. Hun er over hodet ikke sjenert, hun spør min samboer rett ut om jeg vasker klærne bra nok, står klar med maten når samboeren min kommer hjem fra jobb. Da svarer min kjære at han vasker klær like mye som meg, lager mat osv. Da gir hun meg stygge blikk Vi er ikke gift, og det er nok hennes største fortvilelse. Hun sa strengt til meg at vi måtte gifte oss siden det var barn inne i bildet. Da var ikke min samboer til stede. Så jeg svarte at jeg veldig gjerne gifter meg, og det er mitt største ønske, men han har ikke stilt spørsmålet enda. Hun var aldeles ikke fornøyd. Hun begynner å bli en slitsom dame å hanskes med. Hun er blitt oldemor for første gang, 75år gammel, og hennes reaksjon var at hun syntes det hørtes så gammelt ut, og hennes barnebarn var jo fortsatt barn selv (min samboer på 27!). Hun ser aldri på babyen, det er akkurat som om h*n ikke eksisterer. Sier noen oldemor til henne grøsser hun! Jeg får trøste meg med at vi ikke ser hun så altfor ofte!!
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2009 #2 Skrevet 12. oktober 2009 Slik er min mormor også. Er kjempeglad i henne, men for en masete gammel dame hun er. Skal ha en mening om alt - og er ikke redd for å si det høyt. I det siste har jeg begynt å le høyt av henne og fortelle at hun tenker bare sååååå gammeldags. Da ble hun stille da. Hun gammel.....nei fysj da!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå