ღLykkelig mღmmღ til to:) Skrevet 12. oktober 2009 #1 Skrevet 12. oktober 2009 Var på UL i uke 32. Mulig de målte det da.. ser på papirene nå.. på vekst a. % står det 15,97.. Er dette vekstestimering.. slik at mini ikke er så veldig mini likevel? Altså neste 16% over gjennomsnittet?? I såfall er 28. november uaktuelt! Best han kommer før da!!!!!! Hvis ikke så ser jeg litt mørkt på dette her!
ღLykkelig mღmmღ til to:) Skrevet 12. oktober 2009 Forfatter #2 Skrevet 12. oktober 2009 Er hvert fall ikke rart alle syntes jeg er stoooor!!
lille oss Skrevet 12. oktober 2009 #3 Skrevet 12. oktober 2009 tror du kan slappe av. de fleste legene tar litt i når de måler vekst, og 16% over gjennomsnittet er ikke mye... jeg er estimert til 30% over og det ville vel utgjøre en vekt på ca 4500 g ved terminen...
mammas skatter <3 Skrevet 12. oktober 2009 #4 Skrevet 12. oktober 2009 va å gjorde d i dag. har 5% minus på magemålet. d sa han utgjorde ca 175 gram. at han blir ca d mindre en normalvekta. så 1 % e ca 35 gram. så da vil d si at din blir ca 560 gram over gjennomsnitte..... sist gang va d 6 % minus på hodediametern. så d kan variere....
ღLykkelig mღmmღ til to:) Skrevet 12. oktober 2009 Forfatter #5 Skrevet 12. oktober 2009 Bare sånn for ordensskyld.. hva er gjennomsnittsvekten ved termin?
ღLykkelig mღmmღ til to:) Skrevet 12. oktober 2009 Forfatter #6 Skrevet 12. oktober 2009 Fant svaret på babyverden: Nyfødt Fødselsvekten varierer sterkt, men jenter pleier å veie 3.5 kilo og være 50 lange når de blir født. Gutter veier noe mer, gjennomsnittstallene er 3.8 kilo og 52 cm. * Vi gjengir gjennomsnittsvekt og -lengde. Normalverdiene for jenter er vekt mellom 2.8 og 4.6 kilo, og lengde mellom 47 og 54 cm. Guttenes normalverdier er 2.8 til 4.8 kilo, og 47 til 55 cm. Så utfra dette kan jeg forvente meg en baby på over 4,3 kg! Syntes det er mye baby som skal ut her nede:-o Håper inderlig de har regnet litt feil..
Tigerlise&Anton prøver igjen Skrevet 12. oktober 2009 #7 Skrevet 12. oktober 2009 Jeg var på vekstestimering i dag (samme som novemberklubben) og var 15 % over. Dette tilsvarer knapt 4 kg ved termin fikk jeg høre. Synes ikke det var så skremmende, er mest glad for at han ikke er for liten :-) Stoler på at folkene på føden vet hva de driver med, så han kommer nok ut i god behold. Men håper jeg ikke går 2 uker over, da blir han vel nærmere 4,5 kg, og jeg er ikke akkurat noen stor dame, hehe. Ble overrasket over at han allerede er ca. 2900 g selv om jeg har 6 uker igjen. Var litt betryggende hvis han skulle finne på å komme snart :-)
Lenii Skrevet 12. oktober 2009 #8 Skrevet 12. oktober 2009 Vekstestimering....er det noe alle gravide skal gjennomgå? Evt når og av hvem? Burde jo absolutt vite dette da jeg er 2. gangsfødende
Nory Skrevet 12. oktober 2009 #9 Skrevet 12. oktober 2009 Jeg følges opp relativt ofte med ul pga mye fostervann. I den forbindelse foretar de også vekstestimering. Og fødselsvekten varierer fra gang til gang.... for 6 uker siden var fødselsvekt 3,9 - 4 uker siden 3,5 - for 2 uker siden 3,5 - for 1 uke siden 3,9.....med andre ord, det varierer ganske mye. De sier jo vekstestimering har en feilmargin på 500 g pluss minus og det sier jo litt. De kan altså ta feil med en hel kg....og det er ganske mye!!!!!!
Termin 080110 Skrevet 12. oktober 2009 #10 Skrevet 12. oktober 2009 Ja jeg vet alt om det. Sist da jeg lå inne med svangerskapsforgiftning i uke 31 og kanskje måtte forløses snart målte de jo tulla et par ganger før hun kom. Den ene ganger sa de 1700 gram. Den andre gangen sa de rett under 2 kg. Men det var noen andre som målte da, og det hørtes ut som de bare anslo noe... jeg masa om det, og sånn ca sa de da. Så jeg følte ikke jeg fikk et gjennomtenkt svar. Men den første gangen (1700 gram) virket det ekte og gjennomtenkt/ utregnet. Men så veide hun altså 1385 gram - noen dager senere. Denne gang er jeg til vekstestimering flere ganger. Første gang, uke 22+5 mente de gutten var 550 gram. Og nå sist uke 26+5 mente de han var 1200 gram. Jeg synes det høres mye ut...men. Det skulle være 7 prosent over. Håper jo det er riktig, men føler ikke lenger at det nødvendigvis er så pålitelig ? Veldig interresant å høre hvilke erfaringer andre har på dette feltet!
Tigerpote Skrevet 12. oktober 2009 #11 Skrevet 12. oktober 2009 Babyen her er estimert til å veie 3800-3900 gram ved termin, men siden jeg går over, blir hun nok over 4 kg. Babyen min er 13% over snittet. Jm sa til meg at gjennomsnittsbabyen var på 3600 gram, og at store babyer er definert fra rundt 4500 gram og oppover. Ikke alle får vekstestimering. Jeg fikk det "på kjøpet" da de skulle sjekke morkaka. Vekstestimering er vanlig om symfysemålet er høyt og kanskje også om man har født store babyer før eller om det er store babyer i familien.
Julelita Skrevet 13. oktober 2009 #12 Skrevet 13. oktober 2009 Vekstestimering er også rutine ved diabetes, og jeg har derfor hatt dem regelmessig siden uke 23. Hun var da veldig gjennomsnittlig, og har ligget på ca +10 prosent siden uke 27. Var da estimert til å være akkurat 2 kilo i uke 32. Skal på ny estimering på onsdag, og er veldig spent på resultatet. Ikke minst fordi jeg denne gangen kommer til å få dato for igangsettelse. ",)
Mummimamma 09+12 Skrevet 13. oktober 2009 #13 Skrevet 13. oktober 2009 Fikk ikke målt prosenter jeg.. bare hva han veide. Men det var helt grei vekt da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå