Gå til innhold

Alenemor for to og student i Oslo..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er alenemor til to små barn. Til høsten av vil jeg starte utdannelsen min, studiene jeg vil ta er i Oslo. Bor nå 2,5 - 3 timer fra Oslo.

Hvordan gjør jeg det da med økonomi. Jeg har sett på leiligheter til leie på finn.no, men det er ganske mye dyrere der enn det er her jeg bor nå såklart. Må opp mot 10.000 kr i måneden i husleie om man skal ha en leilighet med to soverom.. Går det ann å ha en leilighet med et soverom om man f.eks. har en sovesofa jeg sover på i stua og ungene tar soverommet? Det er ikke snakk om for alltid.....

Hvordan er det ellers.. Kan man få bostøtte? Og får man noe ekstra fra nav om man er student og alenemor? Hørt noe om at de kan hjelpe til å dekke litt av bhg utgifter?

Hvordan gjør dere andre sånne ting? Jeg har ikke mulighet til å jobbe i tillegg....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva skal du leve av??

Dersom du skal leve av lånekassen, så gir dem tillegg for barn.

I tillegg har SiO, studentskibnaden i Oslo, ikke alt for dyre familie leiligheter. De har også subsituerte barnehager.

Gå på www.sio.no og www.lanekassen.no

Lykke til

Skrevet

Ja, hva skal man leve av.. Litt av spørsmålet. Når husleia blir høy, mister man jo igjen penger, logisk nok..

Takk, jeg skal sjekke det ut.

Hi! :)

Skrevet

Hei du! Jeg er alenemor til to og student her i Oslo. Går veldig greit økonomisk så lenge jeg mottar OS. Har du OS nå, og hvor lenge kommer du i så fall å ha den?

Jeg bor i en toroms og har senga mi i stua, går helt fint det. Får bostøtte, og går i pluss. Disse pengene sparer jeg fordi jeg planlegger å ta master, og det blir etter at OS har slutta. Da blir det nok tøffere økonomisk, men kommer jo til å ha bostøtte og Lånekassen å støtte meg på, så det skal nok gå. Selv om leia er dyr, så trenger man jo ikke bil, så sånn sett er det greit å bo i Oslo.

Kan også hende at du får utdanningsstønad siden du må flytte for å studere. Det får ikke jeg siden jeg bodde her allerede, men det er altså noe du kan søke på. Tror det er mye hjelp å få hvis du skriver på aleneforeldreforumet her.

Skrevet

Tusen takk! :)

Jeg har OS nå, hatt den fra februar. Så jeg har den ei stund til, minstemann er et år i november. Og det er vel sånn at man kan forlenge den også om man er i utdanning?

Jeg skal legge inn et innlegg der! :)

Har du bhgplass til ungene? Får du dekt noe av det isåfall? Og jobber du utenom studiene?

Hi :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...