Gå til innhold

Usikker

MammaMø med to små

Anbefalte innlegg

Skrevet

er digital testene til Clearblue sikrere enn de andre?? :)

jeg tok en slik,og en hos legen og begge viste gravid. er nå i 2.trimester(14+5) men siden kvalmen og alle symptomer har blitt "borte" nå er jeg redd jeg har tatt feil hele tiden og at jeg ikke er gravid. er dette mulig eller er jeg bare redd uten grunn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med tanke på hvordan du skriver, så antar jeg at du ikke har vært til legekontroll eller jordmor ennå? Uansett, hvis testen hjemme og og hos legen viste positiv, så er du garantert gravid uavhengig om du har symptomer eller ikke.

Men om du ikke snart har fått time hos lege eller jordmor, så kan du jo ta en privat ul, så slipper du å engste deg unødig:) Og med tanke på hvor langt du er kommet så har du virkelig noe å se frem til!

Skrevet

Det er jo ikke uvanlig at symptomene forsvinner i 2.trimester, så det trenger ikke bety at du ikke er gravid;) Om du har tatt to positive tester og i tillegg har hatt symptomer er du nok gravid ja;)

Men du kan jo uannsett bestille en time hos jordmor/UL slik at du slipper å bekyme deg. Lett å føle seg litt lite gravid fram til magen kommer og man begynner å kjenne liv, så det er greit å få en time bare for å få den følelsen synes eg da....

Skrevet

har vært flere ganger gos legen. men føler ikke at det har blitt "gjort" så veldig mye.. har jo bare pratet. skal høre hjertlyden på onsdag, så jeg bekymrer meg vel unødig.

Er bare så redd for at noe skal gå galt! hører hele tiden om MA og gravid utenfor livmor osv,men muligheten er vel ikke stor? har spurt legen om UL men hun vil ikke gi meg før ordinær. har prøvd å si at jeg er nervørs og lignende,men hun mener jeg bare er tullete og ikke trenger bekymre meg.

Skrevet

har forresten også hørt om innbilt svangerskap. er det slik at hvis jeg tror jeg er gravid så vil alle symptomene være der? uff,er usikker og bekymret jeg:S

Skrevet

Legen sier dette fordi et faktisk er sant, det er veldig liten sjanse for at noe skal gå galt og iallefall når du er kommet over i 2.trimester.

Men uansett hva legen eller noen av oss andre sier, så er det bare du som kan gjøre noe med hva du føler!

Ville nok tatt en privat ul om jeg var deg:)

Skrevet

tusen takk for svar. Føler meg mindre stresset nå. anbefaler du/dere noen steder i nørheten av drammen hvor man kan ta privat UL?

Skrevet

Bor i Oslo så vet ikke om hvor en akn gjøre dette i Drammen, men det er vel bare å søke litt på nettet så finner du nok et sted.

Lykke til!

Skrevet

Lillegull-i-magen,

du har ingen verdens ting å bekymre deg for. Jeg var også livredd for SA og MA selv om jeg ikke hadde hørt om det før jeg begynte å lese inne på dette forumet, jeg visste ikke engang at MA gikk an!! Og når symptomene mine forsvant mellom uke 12 og 14 var jeg overbevist om at jeg hadde MA, eller rett og slett innbilt svangerskap. For innbilte svangerskap kan lure både innbilte kommende mødre og leger. Så kom den dagen da vi skulle til jm og hun skulle prøve å finne hjertelyden. Jeg lå der på benken med kald gelé på magen som hun rørte rundt i med denne staven sin. "ja, der hører vi hjerte ditt..." sa hun, og det var det. Det føltes som det gikk kjempelang tid, og jeg fikk lyst til å sette meg opp, tørke magen og gå ut derifra. Ville ikke være der, for jeg var sikker på at hun ikke kom til å finne hjertelyden til minsten. Men ikke før jeg var ferdig med å tenke tanken så hørte hun den "...og der har vi hjerte til fosteret!" sa hun og smilte. Da hørte jeg det: ga-dunk, ga-dunk, gadunk-gadunk-gadunk-gadunk, og lettelsen ble til latter. Det lønner seg å holde latteren unna for hun mistet lyden, og fant den sterkere igjen, og hysjet på meg slik at vi kunne høre og måle 160 slag i minuttet. Utorlig artig!!!

Og etter det så har jeg klart å slappe mere av, og heller begynt å innbille meg at jeg kjenner liv. Og da er det ikke så viktig å bruke masse penger på privat ul for å utøve hysteriet. Jeg hadde bestemt meg for å få jm til å henvise til tidlig ul hadde hun ikke funnet hjertelyden, da var jeg 13+ uker. Nå er jeg 17+. Uroen kommer innimellom fremdeles, men sånn er det å være gravid. Værre blir det nok når ungen kommer ut og de ringer fra krybbedødfondet, alle trapper blir potensielle dødsfeller, når de skal krysse veien til første skoledag, de får venner vi ikke kjenner, bryter innetider, drikker alkohol og finner på tull... listen er lang. Akkurat nå er vi vel i den roligste og mest bekymringsfrie fasen av våre barns liv, og det må vi bare forsøke å roe oss med.

Nyt, elsk og se i det positive perspektiv :)

Skrevet

Hei!

Her kan du ta ultralyd i Drammen:

Gynekologklinikken

Albumsgate 11

3016 Drammen

Tlf: 32 80 84 90

E-post: [email protected]

Lykke til!

Skrevet

Kjære "Lillegull-i-magen"

Det er helt normalt at graviditetssymptomene minsker eller forsvinner i 2.trimester. Det er også normalt å tvile på seg selv innimellom, sprengfull av hormoner som vi er. Jeg vil imidlertid anbefale deg å ikke bruke dette forumet hvis du lett blir usikker. Det er mye fokus på ting som kan gå galt her inne. De fleste svangerskap går faktisk bra! Skaff deg svangerskapshåndboken fra helsestasjonen eller legekontoret og bruk denne flittig. I tillegg har Gro Nylander gitt ut nydelige og informative bøker om det å være gravid. I tillegg er det mye nyttig og finne på babyverden.no.

Vær glad for at du kan gå inn i 2. trimester uten kvalme og magesmerter. Ikke bruk tiden på å kjenne for mye etter. Husk, det er heller ikke uvanlig å ikke kjenne liv før uke 20, selv om man får inntrykk av at "alle" her inne på BiM kjenner liv fra uke 14.

Jeg ønsker deg et flott og godt svangerskap :)

Skrevet

tusen takk for informative svar:)

Jeg trives veldig godt her inne, og dere er flinke til å berolige og trøste om man trenger det:)

skal høre hjertelyden i morgen så håper jeg roer meg litt ned da:)

hører vi ikke den, så skulle vi få UL:)

Skrevet

til alle:

jeg var på kontroll idag og vi hørte hjertelyden til babyen:) 154 fantastiske slag i minuttet:) Så jeg bekymret meg unødig:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...