blåhimmel Skrevet 12. oktober 2009 #1 Skrevet 12. oktober 2009 Hadde mye vonde rier/nedpress i natt med minste mellomrom 15min, dabbet litt av i formiddag. Tror slimproppen gikk i morges, kom litt slimblod. Har nå hatt litt vonde rier siden kl 14 i dag Regelmessige, cirka hvert 20 minutt. Tror ihvertfall det er rier, er førstegangs så har jo aldri følt det før Føles ihvertfall ut som en voldsom kynner; altså livmoren trekker seg sammen og i tillegg er det voooondt og nedpress i symfysen/underlivet som ikke endrer seg ved stillingsforandring. Er det noen som opplever/har opplevd noe lignende? Kan dette bare være "uskyldige rier"? Skal jeg vente med å ta kontakt med føden til riene kommer med et mellomrom på 10 minutt?..
Draumsyn Skrevet 12. oktober 2009 #2 Skrevet 12. oktober 2009 Hei! Er du i veldig tvil kan du jo ta kontakt med føden å høre. Sitter selv med ordentlige mensmurringer, men ikke rier ennå. Venter bare på at det skal starte snart. Lykke til!
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 12. oktober 2009 #3 Skrevet 12. oktober 2009 Høres ut som rier. Jeg trodde mine modningsrier var vonde kynnere, men neida. Hadde jeg ikke tatt riene mer på alvor, så hadde fødselen kunne skjedd i bilen på tur til sykehuset. Så greit å ringe føden hvis du lurer. (jeg hadde et stykke til sykehuset jeg da) jeg hadde 6-8 minutter mellom riene før jeg tok kontakt med jordmor. Da hadde jeg 3 cm åpning, og 2 timer etterpå var ungen ute. Mine rier kjentes i korsrygg. Det strammet seg som et belte rundt livet, også kjentes det ut som noe skrudde i ryggen for å stramme bedre. Hvis du må ta pause med det du holder på med når sammentrekningene kommer, eller puste ekstra, så er det nok rier. Jeg ville ihvertfall fått sjekket åpning om det ikke er langt til sykehus eller jordmor. Men har du kort vei til sykehuset, kan du jo vente til det kanskje er 6-8 minutters mellomrom.
blåhimmel Skrevet 12. oktober 2009 Forfatter #4 Skrevet 12. oktober 2009 Ja, må ta pause fra omverdenen når takene kommer, puste og lukke øynene. Så er nok rier ja.. Varer i 1 minutt og kommer regelmessig hvert 20 minutt. Fin form imellom riene. Har relativt kort vei til sykehuset, så venter litt med å ringe. Om det fortsetter i samme tempo eller blir hyppigere skal jeg ringe før jeg det blir natt. Spennende altså... har hatt disse riene siden i nesten 15 timer nå, med en pause i formidddag da..
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 12. oktober 2009 #5 Skrevet 12. oktober 2009 Da er nok absolutt rier ! (håper jeg ikke sier noe feil nå, og gir deg falske forhåpninger) Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå