Gå til innhold

Flere som har vært på vekstestimering?


Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Hei damer :-)

 

Var på vekstestimering i dag (UL), og fikk vite at gutten ligger ca +15% over. Følger han denne kurven kommer han til å være knapt 4 kg ved termin (24. nov.). Det som overrasket meg mest er at han allerede er ca. 2900 g. Ikke rart magen ser ut som jeg skal føde i morgen... Er glad for at han er stor og frisk, vil jo gi ham en best mulig start på livet. Håper bare jeg har stort nok bekken... Men regner med jm/lege har god kontroll - ut må han jo :-) Det er fint å tenke på at han er såpass stor dersom det plutselig skulle sette igang nå. Dessuten hadde hodet festet seg i bekkenet nå - JIPPI!

 

En ting jeg stusser litt på: På "min side" her inne hoppet jeg over i uke 35 i dag. Der står det at babyen er gjennomsnittlig 1900 g nå. Hvordan er det mulig at min er et helt kilo tyngre enn gjennomsnittet? Synes det har vært mye rart med den størrelsen de opererer med på BiM.

 

Noen andre som har fått estimert vekten her? Hvor store er babyene deres nå/hvor store ligger de an til å bli?

 

Ble litt rotete dette, ble bare litt gira over å høre hvor stor han er allerede :-) Begynner å gå opp for meg at jeg faktisk skal bli MAMMA snart... Hjelp! Skummelt, spennende og veldig hyggelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var på vekstestimering i uke 32. Er nå akkurat uke 37.

Ble målt til å være ca 10% under snittet og vil antakelig bli over 3 kg ved termin. (Husker ikke helt hvor stor JM trodde han var i uke 32)

En venninne var til vekstestimering og det ble bommet på nesten en kilo, så vi får nå se hva som blir her:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, da håper jeg de bommer "rett vei" i mitt tilfelle, ser mørkt på å presse ut en 5-kilosklump... :-) Ei venninne av meg fikk estimert -5%, men fikk en gutt på nesten 4 kg. Tror ikke hun gikk over termin. Blir spennende å se hva det blir til!

 

Ikke lenge igjen til deg nå da, lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på UL i uke 32. Mulig de målte det da.. ser på papirene nå.. på vekst a. % står det 15,97.. Er dette vekstestimering.. slik at mini ikke er så veldig mini likevel? Altså neste 16% over gjennomsnittet?? I såfall er 28. november uaktuelt! Best han kommer før da!!!!!! Hvis ikke så ser jeg litt mørkt på dette her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det som står angående vekt her inne er helt korrekt. Jeg har vært på et par private ultralyder og da har vekta vært helt i takt med normalen, og den har stemt mye bedre inne på babyverden.no. Stor forskjell hvis du sammenlikner barnimagen.com og babyverden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja, det er stor forskjell fra nettside til nettside gjeldende vekt på fosteret. på babyverden ligger vekten mye høyere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på sykehuset for en sjekk på lørdag, på grunn av at jeg hadde kjent så lite bevegelser..(Grunnen til det var da at snuppa hadde snudd seg og lå i tverrleie, og sparka innover mot ryggen, slik at jeg ikke kjente alt like godt) Fikk da ultralyd fogså, og da sjekka de også størrelsen på mini. Fikk vite at hun lå på -7%, og var 2400 gram da (35+1). Men har hørt så mye forskjellig om sånnt vekstestimering at jeg tror jeg tar alle sånne mål med en klype salt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er innom og sjekker i ett sett pga jeg har sukkersyke, min er hvertfall 9% over, eller på 3d så sa hun 14% så han veier rundt 2700-3000g. er i uke 35 nå :) det passer hvertfall ikke med vekten som står her inne ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min gutt ligger mellom 7 og 5 % under. blir nok like stor som bror.

han var 3400 g når han ble født 4 dager etter termin.

regner med å gå litt over denne gangen også.

18 dager til termin i dag. synes det går veldig fort. litt skremmende.

men gleder meg til å se lille gutt.

håper alt går bra med oss alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fått tilbud om vekstestimering. Er det noe man ber om eller er det kun enkelte kommuner som tilbyr dette?

Min venninne som fødte netttopp fikk vite på vekstestimering at hennes sønn skulle bli veldig stor utifra hodemålet men det ble han ikke. Han veide 4 kg som jo er ganske snitt for gutter. Tror man skal ta det litt med en klype salt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...