Kassie Skrevet 12. oktober 2009 #1 Skrevet 12. oktober 2009 Da var det endelig min tur til å få lov å fortelle min fødselshistorie. Da dette er mitt andre barn trodde jeg at jeg viste hva som ble å skje, men hadde en helt annen fødsel denne gangen. Det hele startet klokken tre på natten, våknet med menssmerter og regnet med at dette kom til å ta litt tid. Med storebror startet det også klokken tre på natten men han var ikke ute før halv syv kvelden etter. Så denne gang sto jeg opp å pakket ned siste rest som tannbørste og mobil-lader. Tok to paracet og tenkte jeg skulle sove over den første tiden, men da jeg la meg igjen halv fire kom første rie. Den var for vond til at det gikk å sove noe så jeg gikk heller en tur i dusjen. Satt i dusjen i ca en time og puste meg gjennom hver rie. Synes riene kom litt tett men var for vonde og virket litt korte så tenkte jeg skulle legge meg litt på stuen med en varmepute på magen. Hadde to rier der varmeputen hjalp godt men så kom en rie som var vondere. Skjønte at jeg burde begynne å ta tiden på riene. Da hadde jeg plutselig 1min lange rier med 2min mellomrom, og det var bare å hive seg på tlf etter barnevakt til storebror og mamma som skulle være med meg på fødselen. Da var klokken blitt 05.45. De var her på under 10 min, heldigvis for her skjedde ting fort. Har under 5 min til sykehuset men hadde to rier på turen opp dit. Da vi kom inn tenkte jeg att jordmor skulle si at jeg hadde 3cm åpning, men neida der var det nesten full åpning. Det er to fødestuer og et miljørom på sykehuset her jeg bor men vi var fire som ville fø samtidig så det var rimelig fullt. Siden jeg kom inn sist ble jeg fulgt inn på et lite rom der de egentlig tar seg av babyer som blir dårlig under eller etter fødsel. Hadde lest her inne at det hjalp å stå mens man gynget fra side til side under åpningsriene så jeg sto attmed sengen å gynget mens jordmor gikk ut for å finne fram utstyr hun trengte. Mens jeg sto der fikk jeg første pressrie og ropte til mamma at hun måtte få tak i jordmor. Så fikk jeg enda en pressrie og ropte at nå må hun komme,da gikk også vannet. Hadde da ennå ikke fått av mine egen klær så mamma hjalp meg ned i sengen og av med buksen. Jordmor kom inn og sa jeg skulle bare presse. Lå da på ryggen halveis sittende i sengen,kjente jeg fikk ikke til å presse sånn. Fikk plutselig litt panikk for at jeg ikke skulle klare å presse ut babyen, men jordmor fikk meg til å snu meg over på alle fire mens jeg hang litt på sengekanten. Dette hjalp mye. Merket også at hvis jeg ikke presset på pressriene gjorde det veldig vondt men om jeg begynte å presse med det samme jeg kjente det startet så var det ikke så ille. Tenkte au,au,au på toppen av hver rie, men når den var over så tenkte jeg at det var ikke så ille som jeg hadde trudd det skulle være. Etter å ha stått på alle fire i ca 30 min så snudde jeg meg igjen på rygg. Var litt redd jeg igjen ikke skulle få til å presse i denne stillingen men nå var babyen kommet så langt ned at det gikk bra. Hadde to pressrier etter at jeg snudde meg så var lillebror ute. Klokken var da blitt 07.30, så fire timer etter første rie så var han ute. Presset ut morkaken uten rier, var ikke vondt i det heletatt. Måtte sy fire små sting så revnet ikke mye. Ble trillet rett inn på rommet etter fødselen og føltemegi veldig god form. Var oppe å gikk bare et par timer etter fødselen og merket lite til etter-rier som jeg hadde hørt skulle være værre på andre barnet. Gutten var 3710 og 51cm, og jeg føler meg utrolig heldig som hadde en så lett og grei fødsel. Har fått en fantastisk nydelig gutt som tar pupp så lett som ingenting og som bare sover og spiser. Ønsker alle som venter sine små lykke til og håper dere er like heldig som meg med deres fødsel. Var slettes ikke så vondt som jeg trodde det skulle bli.
*1+1=2 små* Skrevet 12. oktober 2009 #2 Skrevet 12. oktober 2009 Gratulere så mye, høres ut som en fin fin fødsel=)
Tigerpote Skrevet 12. oktober 2009 #3 Skrevet 12. oktober 2009 Gratulerer så mye og kos dere med den lille:) Hørtes ut som en flott fødsel!
LivK har født Skrevet 12. oktober 2009 #4 Skrevet 12. oktober 2009 Takk for flott fødehistorie, og gratulerer med prinsen! Høres ut som en drømmefødsel:)
second_time Skrevet 12. oktober 2009 #5 Skrevet 12. oktober 2009 Gratulerer så mye, Kassie!! :0) Kos deg masse i tiden fremover med dine to små.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå