Gå til innhold

Ja, da har jeg fått meg jobb !

Anbefalte innlegg

Skrevet

Avtalte å starte 30.oktober. Jeg går på skole i tillegg og sa at jeg måtte skjekke nærmere om jeg faktisk ikke har undervisning da. Han sa det var greit og at jeg skulle si fra så fort som mulig. Så sa jeg også at vi har stort sett fri fredager ;S

Under intervjuet sa han at det er lurt å ikke ha fravær på skolen.

Han skulle bestille navneskilt og unniform til meg og ba meg huske skattekortet. Og han ville skrive kontrakt første dagen jeg startet.

Når jeg fikk kommet meg på skolen og skjekket timeplanen så har vi faktisk ikke fri fredager som jeg trodde, siden vi hadde det hittil.

Huff altså, så jeg sendte han mail og sa i fra. Og spurte om når jeg skulle møte opp 31.oktober. Og han har ikke svart enda.

Bør jeg være beskymret?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel - en god regel er å aldri ta noe for gitt før man har en signert ansettelseskontrakt å forholde seg til.

Som advokat er jeg fullstendig klar over at en muntlig avtale er like bindende som en skriftlig, men det er naivt å vente til første arbeidsdag med å signere en kontrakt. Veldig mye kan skje i mellomtiden, og om man har alle papirer i orden med en gang, er det i allefall ingen tvil om at det foreligger et gyldig ansettelsesforhold. En muntlig avtale om en jobb slik du beskriver, ville aldri ha vunnet frem i arbeidsretten.

Håper imidlertid at det løser seg til beste for dere alle, og at du til neste gang har lært å be om en skriftlig arbeidsavtale med en gang du blir tilbudt en stilling, i stedet for å vente til første arbeidsdag.

Skrevet

Ja, sånn sett ja, men dette er ingen høy stilling, så jeg tenker at dette ordner seg, han har kanskje bare ikke sett mailen enda, om han ikke svarer meg innen kl.12 i morgen så ringer jeg.

H.I

Skrevet

Det spiller jo ingen rolle om stillingen er "høy" eller ikke - alle arbeidsgivere og arbeidstagere bør uansett være interessert i ordnede forhold.

Lykke til :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...