Gå til innhold

Dren

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor alvorlig må det være for å få satt inn dren? Gutten min får som regel bronkitt hver vinter og har fått konstantert astma. Er nok ikke så veldig alvorlig og bruker bare medisin i perioder. Har hatt et par ørebetennelser og har flere ganger hatt øreverk uten feber.

Har og for ett par uker siden hatt blank væske utav øret. Legen vil sende han til øre nese hals for vurdering og sier han kanskje må ha dren? Hva tror du som har vært litt borti det? Han er foresten 4 år.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har ikke alltid med om ungen er mye syk, eller har mange ørebetennelser.

Det har mer med om der konstant er væske på mellomøret(bak trommehinnnen).

Mitt barn hadde kronisk ørebetennelse på ene øret. Det betyr bare at der var væske bak trommehinnen hele tiden. I tillegg var språket meget dårlig. Det andre øret var visst noenlunde OK. Men legen satte inn dren på begge ørene og sjekket samtidig etter polypper bak i nesen/svelget(fjernet de han fant samtidig). Dette var mest pga språket, men også fordi ungen aldri egentlig var helt frisk. Jeg trodde normaltempen til ungen var ca 37,6-37.8 grader. Men denne lille økningen kom fra ørene.

En kronisk ørebetennelse er ikke så vond som en akutt, og derfor merker en lite til det.

Mitt barn hadde vel akutt ørebetennelse 2-3 ganger før dren ble satt inn da ungen var 4 år. Ikke mer. Ingen halsbetennelser i hele tatt. Snorket som et sagbruk pga polyppene, og var slapp/sliten til tider.

Skrevet

Takk for svar. Rekner egentlig ikke med at han får noe dren. Føler alltid når jeg hører om det er det ganske alvorlig før de setter inn dren og synes ikke sønnen min har vært så veldig plaget med det. Men har ikke peiling på dette området. Er bare å vente å se. Håper han slipper.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...