Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2009 #1 Skrevet 12. oktober 2009 Et barn har valgt seg en favoritt blandt de voksne. En mann rundt 20 er denne favoritten. Barnet henger på denne barnehageonkelen hele tiden. Så en dag er denne onkelen og barnet alene på et annet rom et lite øyeblikk. Da hører de andre voksne barnet hyler og kommer ut fra fommet med redsel i blikket. Etter dette unngår barnet denne barnehageonkelen. Han sier han ikke vet hva som skjedde, og forstår ingenting av det hele. Ingen vet hva som skjedde, utenom barnet som er for lite til å forklare noe som helst, og denne onkelen.... Hva kan alternativene være? Jeg har jo en tanke, men kan der være andre ting som har skjedd?
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2009 #2 Skrevet 12. oktober 2009 Jeg tenker at dette er et barn med stort oppmerksomhetsbehov og kanskje ikke fikk akkurat den oppmerksomheten hun ønsket eller ble irettesatt og at hun derfor ble fornærmet, begynte å skrike og nå er sur.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2009 #3 Skrevet 12. oktober 2009 Jeg syntes det er trist å si det, men jeg skjønner at du tenker det værste. Det er ganske skummelt for en mann å ta med seg ett barn alene inn på ett rom, desverre. Men det som mest sannsynlig har skjedd er at barnet har blitt irettesatt av han, Og at barnet syntes at det var kjempe urettferdig.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2009 #4 Skrevet 12. oktober 2009 De andre voksne på avdelingen sier de reagerte på dette, og de kjenner barnet. Den voksne var forholdsvis nyansatt, uten erfaringer fra bhg-arbeid. De sa de kommer til å følge med, og at denne barnehageonkelen ikke kommer til å få være alene med barna flere ganger. Nei, det er jo det som er vanskelig. En tenker ofte det verste i slike tilfeller. Og derfor tenkte jeg å spørre her om alternative grunner for situasjonen. HI
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2009 #5 Skrevet 12. oktober 2009 leste innlegget en gang til, hvor gammel er barnet? Han kan ha gjort noe som man vanligvis ikke tenker på som farlig, men som var skummelt for barnet. kanskje lukte han døren og barnetsyntes det var skummelt. Det er så vanskelig å vite, kan henne han bare tulleskremte barnet og barnet syntes det var kjempeskummelt.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2009 #6 Skrevet 12. oktober 2009 Man skal iallfall være meget varsom med å kaste mistanke og beskyldninger. En jeg kjenner var i siviltjeneste i b-hage og ble beskyldt for å ha tuklet med ett av barna. Så begynte ryktene å gå, hysteria kom og til slutt hadde alle foreldrene i b-hagen anmeldt han for å ha tuklet med deres barn. Misbruket av barna ble tilbakevist av leger og av barna selv og sakene ble etterhvert henlagt. Han sliter fortsatt med store psykiske problemer etter dette.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2009 #7 Skrevet 12. oktober 2009 Er det ungen din du snakker om HI?
frinella Skrevet 12. oktober 2009 #8 Skrevet 12. oktober 2009 Nå må du ikke ta ting for gitt, jeg har selv to i min omgangskrets som hat bitt feilaktig beskylt for ting, av "sånne som deg". Han ene måtte pga folkesnakk bytte jobb og kariere.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2009 #9 Skrevet 12. oktober 2009 Jeg er riktignok en kvinnelig barnehageansatt, men det samme har skjedd meg. Det var helt grusomt, jeg var alene på et rom med en av guttene og han hadde hengt mye rundt meg. Plutselig drog han meg kjempehardt i håret og nektet å slippe, så jeg måtte klemme litt hardt i hånden hans så han slapp taket. Så prøvde han igjen å dra i håret mitt og jeg sa nei, ikke lov, så skrek han som en stukken gris og var sint på meg resten av dagen og han skulte stygt på meg dagen etter også. Han var ikke vant til å bli irettesagt av meg, så det var nok litt det som gjorde det. Han var 20 mnd da. Andre ansatte var i rommet ved siden av, og beskyldte meg for å være slem mot barn, men heldigvis ble jeg trodd av styrer. Jeg måtte flytte til stor-barn avdelingen på grunn av dette. Det er ikke så bra å få slike beskyldninger mot seg. Jeg tenker at det kan være noe slikt som har skjedd her også. Alle mannlige barnehageansatte er ikke potensielle overgripere.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2009 #10 Skrevet 12. oktober 2009 De voksne i bhg sa de kommer til å følge med, og at denne barnehageonkelen ikke kommer til å få være alene med barna flere ganger. Da er han færdig i den bransjen. Han kan ikke jobbe videre på en arbeidsplass der de andre skal følge mer med ham enn med hverandre, og der akkurat han ikke skal være alene med barna f.eks. på tidligvakt eller senvakt. Kanskje er han skyldig i noe, kanskje ikke. Uansett: Hans karriere er over. (Noen den selvsagt ikke ville vært om han hadde hatt riktig kjønn for jobben)
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2009 #11 Skrevet 12. oktober 2009 Nei, det er ikke mitt barn dette gjelder. Og ungen var nesten 2 år da dette skjedde. Det er ingen ny ting, men kom til å tenke på dette nå pga andre innlegg jeg leste her. Som f eks hun som ikke ville ha 2-åringen i barnehagen pga dårlige barnehager osv. HI
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2009 #12 Skrevet 12. oktober 2009 Forskjellen er at du kan beskrive hva som skjedde. Han drog i håret, og du holdt hardt rundt håndleddet hans for å få ham til å slippe. I HI's historie vet ikke mannen noe som har skjedd. Men selvsagt hjelper det også at du er kvinne. Da blir du i hverste fall beskyldt for å være slem mot barn (noe som altså faktisk skjedde deg). En man kan bli beskyldt for å være overgriper.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå