HuIdra Skrevet 12. oktober 2009 #1 Skrevet 12. oktober 2009 Hvor mye grøt spiser deres babyer på seks måneder, som kun får mm i tillegg? Jenta mi ble seks måneder forrige uke, og vi driver nå med smaksprøver. Gir dere en eller to ganger om dagen? Og hvor mye? (etter tilvenning)
Maia&Mathias <3 Skrevet 12. oktober 2009 #2 Skrevet 12. oktober 2009 Min gutt er 6 mnd idag og han har fått ett grøtmåltid på kvelden siden han var 4 mnd gammel. Begynte å innføre grøtmåltid på formiddagen idag (pga jernet i grøten...) og jeg ga han en full porsjon... Vet ikke helt om det var riktig, men han spiste ihvertfall opp det meste! Han har gulpet litt idag da, så mulig jeg bare gir han en halv porsjon imorra + full porsjon til kvelds. Han får bare mm til de andre måltidene.
Knotten & lille persille Skrevet 12. oktober 2009 #3 Skrevet 12. oktober 2009 Min får full porsjon både morgen og kveld + et halvt middagsglass til middag. Mm til de andre måltidene foreløpig. Startet med en porsjon om morgenen da hun var 4 mnd. Begynte med kveldsgrøt da hun var 5 mnd og har akkurat startet med middag, er 6 mnd nå.
Månestråle75 Skrevet 12. oktober 2009 #4 Skrevet 12. oktober 2009 Min jente har fått tilbud om grøt på kvelden siden hun var 4 måneder. Nå får hun tilbud om grøt både morgen og kveld, samt middag midt på dagen. Grøt på morgenen og middag er noe vi nettopp har begynt med. Det varierer hvor mye hun vil ha. Noen ganger spiser hun "masse" (oppmot en full posjon) grøt, mens andre ganger vil hun bare ha noen t-skjeer. Jeg stresser ikke med maten, men gir henne det hun vil ha. Rene puppemåltider for hun om morgenen og rett før sengetid. Ellers får hun tilbud om grøt/middag først, før hun får tilbud om puppen som avslutning på måltidet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå