Gå til innhold

Dere som kjenner liv, hvordan kjennes det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i uke 15 når og innbiller meg at jeg har kjent liv kanskje 3 ganger den siste uka. Men det hele er omtrent over før det har begynt så jeg får ikke tiden til å virkelig analysere. Sist gang kjente jeg det i uke 16 første gang, og da styra han på lenge slik at jeg ikke var i tvil hva jeg kjente. Da var det ordet lemus som beskrev best hvordan det kjentes ut. Nå er jeg neimen ikke sikker :) kanskje noe lignende, men det er ikke like dekkende som sist føler jeg! Så da lurer jeg på hvordan dere vil beskrive det :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I begynnelsen kjente det ut som bobler sprekker..

Nå er jeg i uke 19 og har kjent liv siden 8-9 uke :)

Skrevet

Det føles som leamus som du selv beskriver det og som og som små spark. Jeg kjente liv siden uke 14/15 og etter det har bare kommet mer og mer deilige spark:) Hvordan kan man kjenne liv i uke 8-9 når fosteret beveger seg først i uke 10 - 11? Det var det gynekologen sa til meg hvertfall :)

Skrevet

Den beskrivelsen er vel den beste. Det er ikke lett å vite, jeg følte at jeg kjente noe fra ca uke 15 og fikk ikke bekreftet at det var liv jeg kjente før jeg kom på ul og jordmor spurte om jeg kjente det bevege seg.Først da gikk det opp for meg hva jeg skulle kjenne etter :-)

Skrevet

JM på KK i Bergen fortalte meg at man kan kjenne liv allerede fra uke 8-9 :)

Skrevet

så kjenner en liv tidligere og tidligere etter flere barn en får, da vet en hva en skal kjenne etter ;)

Har kjent liv i uke 20 med nr 1, uke 14 med nr2, uke 10 med nr 3 og nå uke 8-9 med nr 4 :)

Skrevet

ligner mer bobler denne gang enn lemus/leamus.. Tror jeg... er vell ganske sikker på at det er det jeg kjenner, men det hele er jo over så innmari kjapt :) spennende uansett ;)

Skrevet

Jeg er 14+2 nå, og kjente liv for første gang i helgen. Var nesten som noen slo kjempefort med trommestikker el no. Skikkelig sprelling. Kjent bobler og slikt en stund, men har ikke helt trodd at det kan ha vært babyen, men etter helgen, så er jeg 100% sikker på at jeg kjente han eller hun ;o)

Skrevet

Synes det er rart at leger sier forskjellig.. Hvor kjente du liv når du kjente det så tidlig som uke 8-9? Under skambeinet? Er Bare nysjerrig, hehe^^ Så ikke misforstå meg :-)

Skrevet

Synes det er vanskelig å beskrive hvordan det føles, annet enn at det er som om noen stikker en finger borti magen min. Av og til får h*n skikkelig raptuser, da kan du forestille deg en hamster/mus i sånn hjul som går rundt og rundt :S Jeg har kjent liv daglig siden uke 16, og fra uke 18 kunne vi se sparkene på utsiden av magen.

Skrevet

Er kanskje 14 uker på vei. Kjenner av og til `(og med flere dagers mellomrom) en slags "bobling" mot blæra. Lurer på om fosterbevegelser i livmora kan forplante seg til blæra når den er litt full?

Aner ikke om dette stemmer, forrige svangerskap kjente jeg liv så sent at det ikke var tvil om hva man kjente.

Forresten; flere uker etter fødsel kunne jeg også kjenne et tydelig spark et par ganger, så er absolutt mulig å feiltolke det man kjenner.

Skrevet

Jeg begynte å kjenne liv i uke 18 og etter det har jeg kjent det hver dag. Kan minne litt om en boble som sprekker, men synes egentlig det kjennes mest som et spark:)

Skrevet

er det "vanlig" å kjenne liv så tidlig som i uke 14-15 når man venter nr 1?

jeg er så spant og vil gjerne kjenne liv snart:)

Skrevet

tror ikke det er helt vanlig å kjenne så tidlig nei, men det kommer jo litt an på hvor godt polstra du er og hvor og hvordan beibien ligger i deg.

Jeg trodde jeg kjente liv første gang rundt uke 14-15, ble sikker og så usikker. Fremdeles er jeg usikker, 17+ uker, vet ikke helt hvordan det skal kjennes ut, men har jo lest her inne hvordan det forklares. Også prøver jeg å kjenne etter bobler som sprekker, sommerfugler som danser eller trommestikker som spiller, og jeg har innbilt meg at jeg har kjent hele fremføringen! Men sikker, det er jeg ikke. De gangene jeg har trodd jeg var mest sikker har det kjentes ut som om bebisen har gnidd seg mot magen min i en salto eller noe... Sånn var det da kjæresten mente på han kjente bebis også. Gleder meg stort til den dagen da jeg er 100% sikker på at det er små spark jeg kjenner :)

Skrevet

er vell ikke så vanlig å kjenne liv i uke 14 når man er førstegangsfødende nei, det er iallefall det jeg har lest og hørt. da er mellom uke 18 og 20 det vanligste. Men jeg er andregangsfødende, og har kjent liv den siste uka, dvs uke 14.

Jeg klarer bare ikke helt å sette ord på hvordan det kjennes ut. for det er over så innmari kjapt. Kjente noe igårkveld igjen, og lemus er kanskje det nærmeste jeg kommer som beskriver det best denne gangen også :) Veldig kjapp lemus ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...