Gå til innhold

Dere treningseksperter..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har begynt å trene et par ganger i uken. Er ikke alltid jeg rekker å gå på en time. Og jeg trener da litt styrke + på ellipsemaskin.

Jeg har hørt at det beste er å ta styrke først og så kondisjonen. Pga. økt forbrenning da.

Stemmer dette?? Er i hvertfall det jeg har gjort etter jeg fikk høre det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rekkefølgen har ikke så mye å si for forbrenningen, men det er lurt å varme opp først, og da kan du ta ellipsemaskinen først.

Skrevet

Det har ikke noe å si på forbrenningen nei, jeg ville heller tro omvendt. Kroppen bygger muskler bedre(musker forbrenner fett) om du varmer opp først+ at man blir mindre støl. jeg går en halvtime på elipsemaskin først og så en runde på diverse apparater, totalt ca 50 min. 3 - 4 ganger i uka, utrolig deilig:)

Skrevet

Så flink du er da :)

Skrevet

Hvis du tar elipse først (mer enn opvarming ca 10 min) orker du ikke så tung styrketrening. Best å ta styrke ført, og så tyne ut det siste på elipsemaskinen

Skrevet

GJør det som føles best for deg..Jeg blir ofte veldig tung i kroppen etter styrke og føler jeg ikke greier og gi noe særlig om jeg skal ta kondis etterpå..Jeg trener alltid kondis (slipsemaskin faktisk, den er min beste venn(-: ) først og litt styrke om jeg gidder..Men nå liker jeg ikke styrke generellt da...Føler bare det er et must pga holdning og mitt stillesittende kontorarbeid..Og i kveld skal jeg på svømming.Svømmer da 1000 m og føler det ikke er særlig trening egentlig..Men har trent litt pilates nå, ca 15-20 min med noen øvelser jeg husker..Og da kjenner jeg det i rumpe, lår og litt mage...Så kjenner jeg i det minste at jeg har trent, selv om svømminga er mer kos enn noe annet blitt..Men VET at det er kjempetrening da..For før var det TUNGT og svømme 1000m..Men mye går på teknikk, så effekten er vel ikke like bra nå som før :o)

Skal man gidde og holde på med trening resten av livet, må man gjøre det man LIKER, ikke det andre sier er best for deg :o) Og det er greit og trene for andre ting enn vekt og utseende :o) Jeg hadde ikke giddet og trene så mye som jeg gjør om målet var å ta seg bra ut....Ser ikke på meg at jeg trener som jeg gjør, for å si det sånn :o) Men jeg FØLER at formen er råbra og nyter hver en svettedråpe jeg greier og trene ut..Faktisk :o)

Lykke til M..DU har startet helt riktig..To økter i uka er nok å begynne med..Når det er blitt en vane og trene to ganger, og du ikke trenger og planlegge øktene fordi de kommer naturlig,- så kan du begynne å legge inn "bonusøkter".....:o) Om du føler for det...Hvis det blir fo rmye, så lar du være... Kos deg med et sunnere, friskere og mer energisk liv.

Skrevet

Tusen takk :) Prøver så godt det lar seg gjøre :)

Skal bli flinkere til å gå tur hver dag også. og det har jeg gjort i dag + trent. Stolt. Jeg prøver å spise sunnere og oftere, men det er ikke alltid så lett. Målet er å gå ned i vekt og å stramme opp :)

Noen av dere som har prøvd eplecidereddik i kapsler? Hjelper dette ?

Skrevet

Jeg vil faktisk tro du får mer ut av treningsøkten totalt om du trener kondisjon først. Da holder du deg varm lenger og vil opprettholde en høyere puls. Som igjen forbrenner mer;)

Skrevet

Kan jo ikke kalle meg noen ekspert, men har trent vekter og kondisjon i mange år, og det er som du sier, at det beste for forbrenninga er styrke først, deretter kondisjon ;-)! Lykke til med treninga!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...