togutter Skrevet 12. oktober 2009 #1 Skrevet 12. oktober 2009 Syns han bruker så kort tid.. er ofte ferdig på 5 minutter med å suge.. Og han er litt over 2 mnder..er det vanlig?`
flypapir Skrevet 12. oktober 2009 #2 Skrevet 12. oktober 2009 Min minste har også brukt veldig kort tid, slik som din. Han er i dag en kraftig kar på 8mnd som nesten ikke har tid til å ligge ved puppen (bortsett fra på natta). Eldstejenta var helt annerledes. Hun brukte laaaang tid på å amme, gjerne 20min på hvert bryst i starten og koste seg skikkelig. Så ja, både det ene og det andre er vanlig
*smula* Skrevet 12. oktober 2009 #3 Skrevet 12. oktober 2009 Min brukte nok 15 -20 min når han var 2 mnd. Men vet at det er veldig forskjellig. Så lenge han legger greit på seg, er det sikkert nok for han med 5 min. Hvor ofte spiser han?
togutter Skrevet 12. oktober 2009 Forfatter #4 Skrevet 12. oktober 2009 han legger på seg litt i underkant lite, men er fortsatt innenfor gjennomsnittet. Han spiser ca hver 2-3 time.. Noen ganger hender det han bruker lenger tid, men det går ganske fort. Prøver å få han til å rape og legge han til brystet etterpå, men han er ikke interessert i å suge. Lurer på om jeg har lite melk, at det kan være derfor.. Vanskelig!
meg & to små vampyrer Skrevet 12. oktober 2009 #5 Skrevet 12. oktober 2009 Min jente er 10 uker og bruker 10-15 minutter. Men da ligger hun en stund og koser seg. Hun får ut det meste på 6-7 minutter. Hun legger godt på seg.
Lykkekløver Skrevet 12. oktober 2009 #6 Skrevet 12. oktober 2009 Jenta mi er 2 mnd og 3 uker, hun bruker ca 5-6 minutter på hvert bryst. Hun er ei stor og rund jente, hun er effektiv når hun spiser, Sønnen min brukte mye lenger tid, så det varierer nok mye på hvor lang tid babyene bruker. Hvis han følger kurven sin på helsestasjon så er det sikkert ingen grunn til bekymring.
ApriIbaby Skrevet 12. oktober 2009 #7 Skrevet 12. oktober 2009 Vesla her er sånn og. Tømmer et bryst på 1-2 min. Har gjort det siden fødsel. Helsesøster sier det er helt normal hvis mor er "lettmelket" (usj...) og baby har god sugeteknikk.
erteposen + 4 Skrevet 12. oktober 2009 #8 Skrevet 12. oktober 2009 Max, men på natta kan de ligge lenge. Koser seg, og vet at så lenge de suger får de ligge.
Bergene Skrevet 12. oktober 2009 #9 Skrevet 12. oktober 2009 Har ikke tatt tiden, tror det varierer. Men tror hun er ganke rask, kanskje omkring 5 min
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 12. oktober 2009 #10 Skrevet 12. oktober 2009 Eldsta brukte et kvarter på hvert bryst (da "hektet" jeg henne av og byttet) mens plutten her brukte 3-5 minutter før han gav soleklar beskjed om at nå var han ferdig. Han har ligget midt på gjennomsnittet for vekt og vekt ifht lengde.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå