måkki Skrevet 12. oktober 2009 #1 Skrevet 12. oktober 2009 Ska ha ny bilstol til gutten på snart 3 år da lillesøster skal overta HTS-izi combi(0-18kg). Noen som har gode erfaringer på stoler i vektklassen opp til 36 kg??? gutten er allerede 16 kg så ønsker å kjøpe en stol han kan ha en stund.
Gjest Skrevet 12. oktober 2009 #2 Skrevet 12. oktober 2009 Britax Multi-Tec går til 25 kg da... I den alderen som han er nå så vil de som regel ikke gå opp så altfor mye i vekt i årene fremover, da de er så aktive. Britax'en kan du fremdeles ha bakovevendt, men også fremovervendt. God sidestøtte til hodet, som du også kan regulere oppover etterhvert som barnet vokser.
Trultemora er presseklar!! Skrevet 12. oktober 2009 #3 Skrevet 12. oktober 2009 Har ei venninne som jobber på en babyutstyrsbutikk og hun sier det at slike seter anbefales ikke før barnet minst er 18 kg ettersom bilbeltet ikke slår ut før 18 kg!!! Vet ikke om det er sant, men dette er en person jeg stoler fullt og helt på!!!! Vi har Acta graco cosmic comfort og den går til 25 kg! Kjempefornøyd!
Gjest Skrevet 12. oktober 2009 #4 Skrevet 12. oktober 2009 Trultemora, mener du seter fra 18-36 kg? Skjønte ikke helt hvilken seter du sikter til
måkki Skrevet 12. oktober 2009 Forfatter #5 Skrevet 12. oktober 2009 vi kommer ikke til å kjøpe sete fra 18-36kg, for han er jo ikke det, men et som går opp til 25-36.. takker for svar:)
Trultemora er presseklar!! Skrevet 12. oktober 2009 #6 Skrevet 12. oktober 2009 De aller fleste nr3-seter går fra 15-36 kg, derfor så ville jeg ha hatt et nr2-sete en god stund til!! Skulle ha skrevet kg på setet litt tydligere ja! Men når hun som jobber på Babyshop sier det at et vanlig bilbelte ikke løser seg ut før 18 kg, så er ikke jeg i tvil ihvertfall!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå