Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 12. oktober 2009 #1 Skrevet 12. oktober 2009 hvor lang tid tok hver av fødselene. spesifiser litt. feks hos meg: 1. første gang: fikk første rie kl.24.00. Så aldri noe til verken fostervann eller slimpropp. her begynnte riene PANG, og var sterke med en gang. Mye komplikasjoner under fødselen, hadde pressrier i ca 2 timer uten å få presse. hele fødselen var over 13.15 dagen etterpå. Så det utgjør ca 13,5 timer første gang. så da er liksom tanken min nå, hvor lang tid vil det ta denne gangen?? hadde vert kjekkt å hatt noe å sammenligne med. Gikk dere med åpning på forhånd osv......
2 prinsar å 1 prinsessa;) Skrevet 12. oktober 2009 #2 Skrevet 12. oktober 2009 1. Gikk med "rier" fra 06.30 fredagsmorning hele dagen..de kom med 10-15 min mellomrom. Var på sjekk hos jordmora på kvelden, ble da sendt til sykehuset siden vi må ta ferge;) Hadde 2 cm åpning.. Riene kom med ca 5-8 min mellomrom da. Fikk sovetablett på sykehuset, så sov 4 timer. Lørdag morning var det enda 2-3 cm åpning.. Gikk i trapper hele dagen der ute, de tok vannet i 18 tiden lørdag kveld, da begynnte riene å storme på. Fikk epidural i 20 tiden. Hadde full åpning kl 23 lørdag kveld, fikk ikke pressrier pga epiduralen.. Måtte presse på hver ri i over en time, men kl 01.15 natt til søndag var han endelig ute:) 2. Gikk på do kl 05.15, hadde da litt blodslim, tenkte ikke mer på det å gikk å la meg. Fikk min første rie..PANG! Det var 4 min mellom riene, tok meg en dysj men mannen pakket ferdig bagen;) Var hos jordmora 06.40, hadde da 3-4 cm åpning..hun bestillte sykebåt til oss, så vi var på sykehuset i 8 tiden. Hadde da 4-5 cm åpning. Fikk epiduralen å riene stoppet opp, men alikevel når legen kom for å ta vannet i 11 tiden så hadde jeg 8 cm, så noe skjedde uansett;) Kl 12 hadde jeg full åpning, men han lå enda høyt oppe..var rett å slett jævlig i det han skulle "skli" ned i bekkenet, men kl 13.15 var han endelig ute, ved hjelp av et klipp å sugekopp. Dette fordi han ble "kvalt" av navlestrengen.. Så fødsel nr 1 tok vel omtrent 50 timer, mens nr 2 var unnagjort på 8 timer;) Er veldig spent på hvordan det blir med nr 3..bilr kanskje satt i gang 15 dager før om jeg er godt moden:)
sajam Skrevet 12. oktober 2009 #3 Skrevet 12. oktober 2009 1. Startet med vannavgang ca kl 06. og riene kom snikende like etter. Dro på sykehuset mer eller mindre med en gang og hadde da 3-4cm åpning, så gikk det slag i slag frem til kl 10.30 hvor frøkna ble født, etter 5min med pressrier. Kom på datoen 2. Startet med intense rier som kom ut av intet ca kl 04. Dro da og kjapt på føden og hadde 3cm åpning. Etter 3,5 timer var gutten ute etter pressrier i ca 10min, han satt da fast under to pressrier og fikk seg en "trøkk", men kviknet fort. Kom dagen før termin. 3.Dro på føden til avtalt time om igang setting kl10.30. Grunnen var rett og slett at jeg var utslitt, ingen søvn, ikke matinntak og det ene med det andre. Jordmor undresøkte meg for "pilleinnputting" og fant ut at jeg hadde 3 "gode" cm, hvor de bestemte seg for og ta vannet istedenfor. Da var klokken ca 11. Gikk rundt og tasset og ventet spent på om det skulle skje noe. Først da klokken var 12 kom de første takene, og kl 13.15 kom hele frøkna ut på ei pressrie. Hadde da ligget med pressrier i ca 10min, hvor jeg "holdt" igjen. Hun kom dagen etter termin datoen. Nå gjennstår det bare og se hvordan det går med minstebror ;o)
Tremo Skrevet 13. oktober 2009 #4 Skrevet 13. oktober 2009 1. Kjente litt klokka 12 på kvelden. Mer regelmessig fra 03:00 på natta, og troppet opp på sykehuset i 9-10 tiden. Lå i badekar med korte opphold i ca 10 timer, og jenta kom ca 18:30, etter det jeg oppfattet som en lang periode med pressrier. Vannet tok de like før hun kom ut. De regner fødselen fra ca 03, dvs ca 15 timer. Var nok ingen åpning på forhånd der. 2. Plutselig vondte og tette rier 17:45. Vannet gikk 18:00. Mannen var utomhus, så han måtte komme seg hjem, og vi møtte opp på sykehuset ca. 19:10. De tappet i vann med en gang, og 19:30 var barn nummer to kommet. Det hele tok altså 1,45 min. Tror ikke det var noen åpning på forhånd, men jeg hadde veldig med nedpress de siste 2-3 ukene før fødselen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå